Might & Magic: Clash of Heroes – Definitive Edition. Gry lipca 2023 - sezon ogórkowy czy też nie?
- Gry lipca 2023 - czy to już sezon ogórkowy czy też nie?
- Jagged Alliance 3
- Xenonauts 2 (wczesny dostęp)
- Viewfinder
- Might & Magic: Clash of Heroes – Definitive Edition
- The Wandering Village (wczesny dostęp na Xboksie)
- Pikmin 4
- Remnant 2
- Ratchet & Clank: Rift Apart (PC)
- The Expanse: A Telltale Series
- F1 Manager 2023
- Krzyżacy: The Knights of the Cross
- Najciekawsze premiery lipca
Might & Magic: Clash of Heroes – Definitive Edition
Data premiery: 20 lipca 2023
INFORMACJE
- Gatunek: strategia
- Platformy: PC, PS4, Switch
- Przybliżona cena: nie znamy
Zamiast Dart Messiah mamy Clash of Heroes
Might & Magic: Clash of Heroes – Definitive Edition to nic innego jak rozszerzona, a do tego zremasterowana wersja hybrydy RPG i strategii z 2009 roku, która oryginalnie ukazała się na NDS-ie. Z czasem zawędrowała na inne platformy, w tym urządzenia mobilne, ale jej rozbudowane wydanie zagości na mniejszej liczbie urządzeń.
Remaster, którego (nie)potrzebowaliśmy?
Might & Magic: Clash of Heroes – Definitive Edition zabierze nas do fantastycznej krainy Ashan, znanej z Heroes of Might and Magic V. Piątka bohaterów odkryje demoniczny spisek, którego celem jest zniszczenie świata. Wyruszą więc w podróż mającą ocalić Ashan przed zagładą. W trakcie zabawy wejdziemy w interakcje z rozmaitymi postaciami, ale większość czasu spędzimy na turowych potyczkach.
Nasze oczekiwania

Zastanówmy się chwilę nad tym remasterem. Potencjał świata jest, korzystamy z lore’u HoMM, a konkretnie części piątej stworzonej przez Nival. Nieśmiertelna mechanika match three przez przeszło 10 lat od premiery nie straciła na atrakcyjności, okej. Prosty, acz satysfakcjonujący gameplay, przyjemna, odświeżona grafika, trochę dodatkowej zawartości, no i tryb sieciowy. Czy twórcy z Capybara Games skleją z tego coś, co porwie współczesnego gracza? Mam pewne wątpliwości, szczególnie jeśli chodzi o stosunek pieniędzy, jakie zażyczy sobie wydawca, do nowości, które otrzymamy. Tryb sieciowy nieco wydłuży żywotność krótkiej, bądź co bądź, gry, ale za co tak naprawdę płacimy na PC czy PS4? Nie pytajcie mnie. Przypuszczam, że celem deweloperów był głównie Switch, który wydaje się konsolą wręcz idealną do gry w Clasha – i to tutaj widzę szansę dla tego tytułu. Być może tam właśnie po niego sięgnę.
Rafał „Gailantar” Sankowski

