Z czym do gościa?. Dzień Przeznaczenia

Borys Zajączkowski

Z czym do gościa?

Z powyższym współgra opinia serwisu IGN: „Jest to strzelanka z klimatem. Tonami klimatu. Wystarczającą ilością klimatu, by zaciemnić Marsa, pokryć go siateczką przyćmionych świateł i zalać ścinającym krew wyciem. (...) Baza naukowa na Marsie jawi się poczekalnią dla biednych dusz na ich drodze do piekła. I najwyraźniej architekci ją projektujący mieli to na uwadze. Nic tu nie jest nieużywane, czyste czy świecące. Wszystko jest ciemne, przybrudzone i ledwie oświetlone. (...) Bez oświetlenia działającego w czasie rzeczywistym, klimat Dooma 3 nie przykuwałby tak bardzo. Lecz kiedy wędrujesz korytarzem w migającym świetle i rosnącym poczuciu niepokoju i paranoi (zwykle uzasadnionym), że za chwilę coś na ciebie wyskoczy i cię zaatakuje – ten niepokój ma wiele wspólnego z oświetleniem”.

Ten sam serwis odważa się wdać w rozważania dotyczące pochodzenia klimatu trzeciej części Dooma – rozważania, które zapewne wielu z nas nie raz przewinęły się pod kopułką: „Gra zaczyna się w zasadzie bardzo podobnie do Half-Life’a. Gracz w skórze komandosa zostaje rzucony do marsjańskiej bazy, by zastąpić innego, który zginął w wypadku, a te ostatnio stały się na porządku dziennym”.

O ile przywrócenie do życia dawnych, klasycznych rodzajów broni typu nieśmiertelnego shotguna, strzelby plazmowej czy zabójczego BFG9000, witane jest przez wszystkich z otwartymi ramionami, o tyle wątpliwości budzi, co ciekawe, samo działanie tych zabawek w praktyce.

PC Gamer pisze: „Wyposażenie jest absolutnie najwyższej jakości. Wszystkie stare bronie z Dooma powracają precyzyjnie wyważone, z wiecznie za małym zapasem amunicji. (...) Nową bronią w arsenale Dooma jest soulcube i jest ona niezła. (...) Może być użyta do natychmiastowego zabicia przeciwnika i uzupełnienia twojego zdrowia z pomocą sił życiowych zabitego monstrum”. Jednak do powyższych zachwytów poważne zastrzeżenia ma IGN: „Wszyscy wrogowie po prostu pędzą prosto na ciebie. No, z tym wyjątkiem, że Marines nie zawsze pędzą. Czasami skryją się za rogiem i pędzą dopiero, gdy ty schowasz się za innym, by przygotować strzelbę. Taki rodzaj sztucznej inteligencji nie jest kłopotliwy, dopóki nie walczysz z dużą ilością wrogów naraz. Przez większość czasu górna granica ich liczby to cztery”.

Także Gamespy nie kryje pewnego zawodu: „Przyznaję, że jestem trochę rozczarowany modelem walki – od dźwięków wydawanych przez broń, do zachowania się przeciwników. W żadnym wypadku nie jest to złe, lecz myślę, że mógłbym podać tuzin strzelanek, które dawały więcej satysfakcji. Karabin maszynowy brzmi, jakby strzelał śrutem, na cienkim dźwięku począwszy, a na wchłanianiu jak gąbka strzałów przez przeciwników skończywszy”.

Doom 3

Doom 3

PC PlayStation Xbox Nintendo

Data wydania: 3 sierpnia 2004

Informacje o Grze
8.1

GRYOnline

8.0

Gracze

8.9

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2004-08-09
01:24

zanonimizowany182593 Junior


zgadnijcie co.. mam pIII800eb, 256ram, grforce2mx32mb, dysk120gb7200-8mbcache i co?? i gram w d3.. jedtna muka to ze sie doczytuje czasem jak drzwi otwieram (niby tylko drzwi ale costam laduje) i przeszedlem juz ladny kawalek :D grafa nawet jak na moim sprzecie jest niezla ale dzwiek+ciemnosc to najwieksze plusy tej gry.. oczywiscie sa momenty gdzie wiadomo co sie stanie ale np. w pokoju gdzie cos mowi "savee meee", na scianie cos zyje, stoja swiece, trupy i nagle spawnuja sie 2 impy to sie osralem i zaczalem spier... gdzie popadnie :D poza kilkoma szczegolami gra jest taka jakiej oczekiwalem ;]

Komentarz: zanonimizowany182593
2004-08-09
09:08

zanonimizowany114724 Junior

--> diox niestety im dalej, tym mniej będziesz miał okazji do przestraszenia sie. Po prostu motywy ciągle się powtarzają więc nie ma co Cię już zaskoczyć - przygasa światło ... wiesz, że na bank spawnują się 2 impy, jeden z przodu, kill, nie zapominaj o drugim z tyłu, obrót kill ... przed tobą drzwi, zmiana na chainsaw, otwierasz na bank coś na ciebie wypadnie, ale to był jego błąd :) itd... Przypomina to róznicę w klimacie międzi pierwszym "Obcym", a drugim. Hordy monsterów nie straszą już tak jak jeden, ale czający się nie wiadomo gdzie ...

Komentarz: zanonimizowany114724
2004-08-09
10:17

zanonimizowany182593 Junior


to oczywiste ze po jakims czasie przestana cie zaskakiwac znikajace swiatla, ale pomimo tego gra sie naprawde grubo :D ale nadal nie moge uwierzyc ze to dziala u mnie :D wie ktos jak wejsc na serwer zeby nie chcialo tego zasranego a ?

Komentarz: zanonimizowany182593
2004-08-09
17:53

zanonimizowany143440 Legionista

Hmm ja wam napisze jedno: nie bede wydawał 1500 złoty jak nie wiecej po to aby zagrac w jedna gre w dodatq tak nie dopracowana.Engine Doom'a jest po prostu badziewiasty...HeHe poczekajcie jak wyjdzie HL 2 to bedzie hicior;] moze valve troche zwleka i ciagnie sie z hl 2 ale za to jak bedzie dopracowane i na wikszosci sprzetach bedzie smigac,a nie tylko na p4 powyzej 3.0 Mhz i 1 gb ramu:(((. <-- od tego trzeba zaczac gra ma byc dla uzytkownikow a nie po to aby zmieniać sprzet!!! ( jeszcze gdyby dla czego było ale doom 3 odpada).

Komentarz: zanonimizowany143440
2004-08-12
18:56

zanonimizowany181662 Junior

😊

a kiedy preniera w polsce? podobno 13..... A co do grafy to nie można się do niczego przyczepic według KS gra jest genialna.. a co do stalkerea to wyjdzie dopiero w 2005 roku:(

Komentarz: zanonimizowany181662

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl