Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 24 grudnia 2013, 14:00

autor: Luc

10 najważniejszych momentów ostatniej generacji

Okres panowania PlayStation 3 i Xboksa 360 dobiega końca. Choć czasy, w których obie konsole debiutowały na rynku, nie wydają się tak odległe, przez ostatnią dekadę naprawdę wiele się zmieniło. Co najbardziej utkwiło nam w pamięci?

Spis treści

Kontrolery ruchowe

Bioderko w lewo, bioderko w prawo... Gry taneczne zdecydowanie zdominowały rynek produkcji ruchowych. - 2013-12-23
Bioderko w lewo, bioderko w prawo... Gry taneczne zdecydowanie zdominowały rynek produkcji ruchowych.

Obecna generacja to jednak także i miłe wspomnienia. Branża poczyniła ogromny krok naprzód, zwłaszcza w kwestii kontrolerów ruchowych. Za popularyzację metody sterowania postaciami całym ciałem odpowiada przede wszystkim Nintendo. Choć konsola Wii wraz ze swoim bezprzewodowym kontrolerem już zeszła z piedestału, zaproponowane rozwiązanie spotkało się z na tyle ciepłym przyjęciem graczy, że konkurencyjne przedsiębiorstwa szybko postanowiły zaadoptować je na własne potrzeby. I tak w roku 2010 zarówno Sony, jak i Microsoft udostępniły światu innowacyjne systemy – Move oraz Kinect, pozwalające graczom na wyjątkowo aktywny udział w rozgrywce.

Dzięki wprowadzeniu nowego, bardziej angażującego kierowania bohaterami granie w wielu domach stało się rozrywką rodzinną, bardzo pozytywnie wpływając na wizerunek branży. Od tego czasu gry oparte na kontrolerach ruchowych oraz konsolowe kamery regularnie okupują listy najlepiej sprzedających się tytułów, ciesząc się popularnością wśród wszystkich grup wiekowych.