Zyski z hitowego Palworld przytłoczyły twórców. To kwota „zbyt duża, jak na studio naszej wielkości”, twierdzi szef Pocketpair

Palworld okazało się hitem ponad miarę dla niedużego zespołu Pocketpair. Gra odniosła tak wielki sukces, że szef studia, Takuro Mizobe, przyznał, iż zyski są zbyt duże jak na firmę tej wielkości. Twórcy zapowiedzieli również pierwszy rajd z bossem.

Maciej Gaffke

Zyski z hitowego Palworld przytłoczyły twórców. To kwota „zbyt duża, jak na studio naszej wielkości”, twierdzi szef Pocketpair, źródło grafiki: Pocketpair..
Zyski z hitowego Palworld przytłoczyły twórców. To kwota „zbyt duża, jak na studio naszej wielkości”, twierdzi szef Pocketpair Źródło: Pocketpair..

Mało który deweloper może pochwalić się tak ogromną skalą zysków jak Pocketpair. Kwestia ta była jedną z wielu, które poruszył Takuro Mizobe, prezes owej niewielkiej japońskiej firmy, w niedawnym wywiadzie dla serwisu Bloomberg. Stwierdził on, że zarobiona kwota jest „zbyt duża, jak na studio naszej wielkości”.

Stworzenie Plaworld kosztowało 1% aktualnego budżetu Star Citizena

Hitowe Palworld zadebiutowało we wczesnym dostępie w styczniu 2024 r. i przyciągnęło ponad 25 milionów graczy na PC, XSX/X oraz XOne, w tym subskrybentów usługi PC/Xbox Game Pass. Przypomnijmy, że stworzenie owej produkcji pochłonęło niecały miliard jenów, tj. ok. 7 milionów dolarów. Zysk, który ona wygenerowała, osiągnął zaś dziesiątki miliardów jenów (konkretnych liczb nie znamy). Aby lepiej oddać skalę sukcesu Palworld, zaznaczmy, że 10 miliardów jenów to około 67 milionów dolarów.

  1. „Gry AAA nie są dla nas”. Twórca Palworld nie widzi sensu we współczesnych grach bez funkcji sieciowych

Tutaj kupisz usługę Game Pass

Można wręcz powiedzieć, że na stworzenie Palworld wydano niewiele, zwłaszcza gdy porównamy te 7 mln dolarów z obecnym budżetem takiego Star Citizena. Jak dotąd twórcom owej kosmicznej produkcji udało się zgromadzić na koncie ponad 671 milionów „zielonych”. Studiu Pocketpair wystarczył więc zaledwie niecały 1% tej kwoty, aby stworzyć hit, który przyciągnął miliony graczy.

Nowa zawartość zmierza do Palworld

Jako że deweloperzy ani myślą spocząć teraz na laurach, fani Palworld mogą powoli przygotowywać się na nową zawartość, która zmierza do gry. Twórcy zademonstrowali bowiem świeży trailer, zapowiadający pierwszy rajd z bossem. Bellanoir, bo tak będzie nazywał się ów przeciwnik, najedzie wyspy Palpagos „już wkrótce”. Na konkretną datę premiery musimy jednak jeszcze trochę poczekać.

Rajdy to tylko jeden z wielu elementów, które trafią do gry w nieodległej przyszłości. Konkretny plan rozwoju Palworld we wczesnym dostępie twórcy przedstawili jeszcze w styczniu.

Dodajmy na koniec, że na Steamie Palworld jest aktualnie objęte promocją. Do 21 marca za grę zapłacimy 125,09 zł. Przed obniżką cena wynosiła 138,99 zł.

  1. Karta Palworld na Steamie

Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

Palworld

Palworld

PC PlayStation Xbox
przed premierą

Data wydania: 2026

Informacje o Grze
Przed premierą
126
graczy czeka na grę.
Czekasz?
Podobało się?

12

Maciej Gaffke

Autor: Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
10
30

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2024-03-18
22:30

Mated Chorąży

Cóż, na pewno nie utrzymają obecnego stosunku zysków do nakładów ;). Całkiem prawdopodobne, że faktycznie pójdą opisaną przez Ciebie drogą. Natomiast nie zmienia to tego, że ten kto tam dysponuje zyskami musiałby wykazywać się gospodarowaniem pieniędzmi na poziomie przeciętnego gracza loterii, żeby po tym sukcesie nie być mocno ustawionym do końca życia, a jak odpowiednio podziała to zabezpieczy jeszcze kolejne pokolenia tak, żeby nie przewalili kasy zbyt szybko.

Komentarz: Mated
2024-03-18
21:51

golun1990 Legionista

😎

Kolego, też mam 34 lata i bardzo kumam fenomen tej gry.

Komentarz: golun1990
2024-03-18
10:40

hopkins Legend

hopkins

Z żoną mamy oboje po 35 lat i wbite już jakieś 200 godzin jak nie lepiej. Nie wiem, co ma wiek do tego.

Komentarz: hopkins
2024-03-18
09:29

Czifu z Bunkra Pretorianin

SPOKOJNIE SPOKOJNIE
Popełnią kilka błędów biznesowych .... zatrudnią kilka x więcej pracowników by zrobić kolejną grę lepszą i większą.
koszty utrzymania wzrosną kilkukrotnie bardziej i szybko $$$$ znikną z konta.
Potem z przymusu zwolnią ludzi itp itd
Ile razy już to widziałem ....

Komentarz: Czifu z Bunkra
2024-03-17
12:13

Sandro_de_Vega Centurion

Patrzę na ten twój komentarz i nic nie przychodzi mi do głowy jak "dorośnij". Bo może i masz 34 lata, ale daleko ci do dojrzałości.
Sukces palworlda jest absolutnie oczywisty. Każdy kto ma więcej niż 15 lat może to sobie bez problemy sam wydedukować i nie musi w to nawet grać. Proszę bardzo rozpiszę ci to.
1. Palword w oczywisty sposób rżnie z pokemonów. Pokemony są popularne. Nie, z tego się nie wyrasta. Jeśli myślisz, że się wyrasta to dowód na to, że jesteś niedojrzały.
2. Rżnięcie z pokemonów w oczywisty sposób, ale jednak na tyle bezpiecznie, że nintendo nic nie może zrobić. Więc tworzy się medialny szum, który nakręca tej grze reklamę w stylu "Nintendo tego nienawidzi, zobacz jak wkbrwić miliardową korporację...". Dodatkowo benzyny do ognia dolewa fakt, że nintendo niszczyło wiele fanowskich produkcji, a z tym nic nie może zrobić. Więc ludzie, którzy mają dość ich praktyk robią jeszcze większy hype.
3. Gatunek. Ta gra to survival z budowaniem baz. Czyli dokładnie to co trenduje przez ostatnie 10 lat. Otwarty świat, dziubanie surowców, budowanie domu, płodzenie dziecka. To są te rzeczy, które łechtają męskie ego. Te rzeczy, które doprowadziły do sukcesu minecrafta.
3.1 Gra to survival z mechanicznego punktu widzenia. Ale nastawiony na walkę. Więc nie nudzi się tak szybko.
3.2 Słyszałeś o takiej małej gierce jak ark survival? Gierka o łapaniu dinozaurów, używaniu ich w walce i wykorzystywaniu do pracy? Bardzo popularne. A potem wyszło conan exiles, które zamieniło dinozaury na niewolnikwó. A potem wyszło Vrising, które jest conanem tylko z wampirzym twistem.
A teraz mamy palworld, które jest DOKŁADNIE tym samym typem gry. Tylko z pokemonami.
4. Zabawny spin w stosunku do treści. Urocze stworzonka i przyjaźń przeciwko złu. W międzyczasie zmuszasz swoich palów do harowania w obozach pracy, ćwiartujesz na mięso tych mniej skutecznych, strzelasz pingwinami z rakietnicy. Gra jest po prosty zabawna w swoich interakcjach i zderzających się koncepcjach.
5. Gra jest dobra. Jest to najlepsza gra o pokemonach jaką nindendo... nie zrobiło.

Śmieszy mnie trochę, że podałeś helldivers jako przykład lepszej gry. Ale pokazuje tylko jak bardzo nie masz pojęcia o czym mówisz. Helldivers jest stricte nastawione na co-pa(bo grać solo to jak grać w dark souls na kierownicy). To już zmniejsza popularność. Next. Ten coop najlepiej jakby był w pełni komunikatywny. I kolejny strzał w popularność. Next. Nie licząc ramu heldivers ma wyższe wymagania. Nie sądzisz chyba, że popularność fortnite wzięła się z tańców?
No i wreszcie. Helldivers... to gra o robieniu jednej rzeczy. Robisz ją różnie. Ale to wciąż jedna rzecz. Tratatatata! Więc ilość potencjalnych odbiorców to tylko ci, którzy spełniają 4 wymogi tej gry. (gatunek, co-op, komunikacja, wymagania)
W palworld grają ludzie, którzy "wychowali się na pokemonach", są zainteresowani nowymi survivalami, chcą dokopać nintendo, usłyszeli o pokach ze spluwami i postanowili sprawdzić, lub są znudzeni conanem i arkiem i postanowili zbudować imperium niewolników tutaj.
I wystarczy, że spełnią jeden taki warunek.

I powiem ci więcej. Palworld będzie miał drugą falę popularności jak w pełni dodadzą PVP.

Komentarz: Sandro_de_Vega

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl