Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 stycznia 2020, 08:57

autor: Adrian Werner

Zobacz w akcji mechanikę skasowanego prequela serii Portal

Zespół LunchHouse Software uzyskał od studia Valve kod F-STOP, czyli skasowanego projektu, który miał być prequelem pierwszej odsłony cyklu Portal. Dzięki temu twórcy mogli przygotować filmik pokazujący mechanikę porzuconej gry.

W ubiegłej dekadzie studio Valve przez prawie rok pracowało nad prequelem gry Portal, który funkcjonował pod tymczasowym tytułem F-STOP. Ostatecznie nic z niego nie wyszło, ale do tej pory nie było wiadomo, co dokładnie miała zaoferować ta gra. Teraz wreszcie uległo to zmianie dzięki fanowskiemu projektowi Exposure od studia LunchHouse Software.

Twórcy uzyskali zgodę od Valve na opracowanie serii filmów pokazujących mechanizmy F-STOP. Nie bazują one jedynie na opisach projektantów. LunchHouse Software otrzymało kod, który stworzono na potrzeby skasowanej gry. Obecnie dostępny jest pierwszy odcinek, a cała seria składać się będzie z 5-6 epizodów, które ukażą więcej z pomysłów, które miały napędzać porzucony prequel. Niestety, nie ma obecnie w planach udostępnienia Exposure w grywalnej formie.

Rozgrywka obracać się miała wokół nietypowego aparatu fotograficznego. - Zobacz w akcji mechanikę skasowanego prequela serii Portal  - wiadomość - 2020-01-04
Rozgrywka obracać się miała wokół nietypowego aparatu fotograficznego.

Projekt F-STOP miał być pierwszoosobową grą logiczną, ale jego mechanika mocno odbiegła od Portala. Cała zabawa obracała się wokół aparatu fotograficznego nazwanego Aperture Camera. Robiąc zdjęcia przedmiotom przenosilibyśmy je na fotografie. Następnie można byłoby je przywrócić do świata rzeczywistego, zarówno w oryginalnej formie, jak i zwiększając lub zmniejszając ich rozmiary.

Gra miała opowiadać o wczesnych latach funkcjonowania firmy Aperture, a fabuła obracałaby się wokół jej założyciela, Cave’a Johnsona, i buntu robotów-manekinów.

Prace nad F-STOP ostatecznie porzucono, ale niektóre elementy projektu wykorzystano potem w Portal 2. Środkowa część kampanii tej gry rozgrywała się w starych komorach testowych, opracowanych w połowie XX wieku, w czasach gdy firmą zarządzał Cave Johnson.

Warto na koniec dodać, że Exposure nie jest jedynym projektem LunchHouse Software. Zespół obecnie pracuje nad własną produkcją nazwaną PUNT, która jest pierwszoosobową grą logiczną zainspirowaną cyklem Portal. Tytuł wykorzystuje silnik Source, co mocno ułatwiło przygotowanie serii wideo o skasowanym projekcie Valve.

  1. Exposure – oficjalna strona projektu

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej