Zobacz Minecrafta z fotorealistycznymi teksturami i ray tracingiem
W serwisie YouTube pojawił się filmik pokazujący, jak za pomocą paczki Stratum 2K Texture i shaderów Continuum RT można sprawić, że Minecraft wygląda niemalże nie do poznania. Na tego typu zabawy trzeba jednak wydać trochę pieniędzy.
Oczywiste jest, że nie gra się w Minecrafta dla grafiki. Specyficzna oprawa wizualna dzieła szwedzkiego studia Mojang AB od momentu jego premiery jest częstym obiektem drwin ze strony wielu osób. Nie zmienia to jednak faktu, że istnieją na świecie zapaleńcy, którzy nie ustają w próbach upiększenia wokselowego świata popularnej produkcji. Niedawno pisaliśmy o niejakim notglacierze, który wykorzystał mod SEUS (Sonic Ether’s Unbelievable Shaders) i dodał do gry ray tracing. Dziś pragniemy zaprezentować Wam filmik youtubera o pseudonimie hodilton, który za pomocą paczki Stratum Resource Pack oraz shaderów Continuum RT uzyskał w Minecrafcie fotorealistyczny, choć nieco kwadratowy efekt.
Niestety, aby móc w pełni cieszyć się takim wyglądem Minecrafta, jak na powyższym materiale filmowym, trzeba przygotować się na wydanie sporej kwoty pieniędzy. Już samo kupno komputera, który byłby w stanie „uciągnąć” grę ze wszystkimi tymi graficznymi wodotryskami to duży wydatek. Ponadto sama paczka Stratum, w której znajdują się tekstury w rozdzielczości 2048x (czyli tej używanej przez hodiltona), kosztuje 25 dolarów (około 90 złotych). Na szczęście, w sprzedaży są też jej tańsze wersje, nie oferujące jednak najlepszej możliwej jakości.
Płatne są też najnowsze, testowe wydania shaderów Continuum RT. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by ściągnąć ich starszą, darmową edycję, bądź zdecydować na jakieś inne, z którymi również współpracuje paczka Stratum Resource Pack.

Choć z pewnością wielu graczy odstraszy fakt, że za te modyfikacje graficzne trzeba płacić, to trudno się dziwić ich twórcom, że zdecydowali się na taki ruch. Obie wydają się przygotowane z dużym profesjonalizmem. Paczka Stratum Resource Pack wykorzystuje na przykład PBR (Physically Based Rendering), dzięki któremu tekstury poszczególnych elementów oddziałują z otoczeniem tak jak w rzeczywistości. Z kolei shadery Continuum RT stosują takie efekty oświetlenia, jak Voxel Cone Tracing, Spatio-Temporal Filtering czy Bidirectional Reflectance Distribution Function’s (BRDF’s), mające przybliżyć Minecrafta do pełnego ray tracingu.

Na koniec warto jeszcze wspomnieć, że paczka Stratum Resource Pack nie będzie jedynie upiększała podstawowej wersji Minecrafta. W planach jest przygotowanie jej wersji wspierającej najpopularniejsze mody, takie jak Better Foliage czy Buildcraft. Jest to jednak pieśń przyszłości.

GRYOnline
Gracze
OpenCritic
Komentarze czytelników
zanonimizowany1245771 Konsul
Czy sie to komus podoba czy nie, to nie ukrywam ze ta gra jest po prostu wyjatkowa i predzej czy pozniej masz ochote do niej wrocic. Do tej pory mysle ze jest najlepszym rewolucyjnym tytulem w swojej kategorii ktorego predko zadna gra nie przebije.
AUTO6 Generał

Na pewno gra bardziej kreatywna niż przereklamowany Fortnite i sądzę, że Fortnite zdechnie a do Minecrafta ludzie nadal będą wracać (i piszę to jako osoba, która nigdy fanem Minecrafta nie była i którą denerwował zalew kanałów gameplayowych na yt z tej gry w czasie jej największej popularności). No i tu faktycznie ray tracing robi robotę.
pasza12 Pretorianin

Wydaję mi się że jakby wyszła w takiej formie (teoretycznie przyjmując że miałaby te same wymagania) w 2010 to niezagrałoby w nią aż tak dużo ludzi bo minecrafcie ważna jest ta prostota w grafice
A_wildwolf_A Senator
fajny filmik, zbliżenia takie, że pewnie gra chodzi w 2 fps jakby obrócić kamerą na inne obiekty bo nic innego nie pokazali tylko super zoom na tekstury, które można załatwić zwykłym screenem a nie 6 min video