Zobacz Brigade, silnik od twórcy moda iCEnhancer do GTA IV - path tracing w akcji
Twórca iCEnhancer, moda graficznego do GTA IV, pokazał silnik, który opracowuje z firmą OTOY. Technologia Brigade renderuje obraz przy pomocy metody znanej jako „path tracing”. Efekty pozostawiają wiele do życzenia, ale i tak robią bardzo dobre wrażenie.
Szymon Liebert
Hayssam Keilany, modder znany ze stworzenia iCEnhancer, czyli graficznego rozszerzenia GTA IV, pokazał autorski silnik, który współtworzy z firmą OTOY. Technologia nazywa się Brigade 2 Engine i obsługuje technikę „ray tracingu” w czasie rzeczywistym. Opublikowane obrazki i krótki film pozostawiają wiele do życzenia, ale zdaniem niektórych udowadniają, że mamy do czynienia z naprawdę solidną porcją oprogramowania.
Demo Brigade zostało pokazane na imprezie Siggraph, która odbyła się na początku tego miesiąca w Los Angeles. Założenia technologii przybliżył na swoim blogu Samuel Lapere, specjalista od grafiki z firmy OTOY. W krótkim wpisie czytamy, że poniższy film nie reprezentuje jakości obecnej wersji silnika, bo został nagrany na słabym komputerze. Normalnie Brigade działa w 60 klatkach animacji na sekundę i rozdzielczości 1280x720.
Sam „path tracing” to technika renderowania, oparta na tak zwanym „ray tracingu”, która pozwala obliczać w czasie rzeczywistym odbicia, oświetlenie i inne elementy. Efektem ubocznym stosowania jej jest powstający „szum”, czyli zakłócenia widoczne na filmie i obrazkach. „Path tracing” wymaga też wielu dodatkowych obliczeń. Mimo tego, próba ujarzmienia go może zaowocować silnikiem zdolnym do wyświetlania realistycznych obrazów.
Twórcy Brigade 2 zastrzegają, że technologia jest nadal w przygotowaniu i do ukończenia prac nad silnikiem zostało sporo czasu. Taka technika renderowania jest bowiem kosztowna i wymaga mocnego sprzętu. Trudno więc powiedzieć, kiedy i czy w ogóle zobaczymy ją w pełnoprawnej grze. Sama firma OTOY chce dostarczać odbiorcom zaawansowaną grafikę korzystając z obliczeń w chmurze – być może to jedna z dróg dla rozrywki elektronicznej.
Więcej:Grand Theft Auto V na PC opóźni się? [news zaktualizowany]
Komentarze czytelników
kaszanka9 Legend

Ta, ta, kolejne ściemy od firmy OTOY...
To ci sami panowie od sławetnego filmiku i ponoć technologi w kooperacji z grafikami AMD z 2009 roku http://www.pcgameshardware.de/aid,657641/Ruby-20-neue-Technologiedemo-mit-Voxel-Raytracing/Grafikkarte/News/
I już w 2009 ściemniali, że na pojedynczej karcie AMD to działa płynnie (nie pamiętam jaka, ale na tamten czas oczywiście bardzo mocna).
I gdzie te ich pomysł są teraz? Gdzie te super wyglądające gry? Tam gdzie reszta ich zapewnień, w wielkim worze ze ściemami.
prosiacek Konsul

kaszanka9 zapewne podobnie jak Unlimited Detail, ale daj ludziom chwilę pomarzyć....
Kazioo Senator
To ani nie są ściemy, ani nie jest to nic wielkiego.
Ściemą jest jedynie robienie z tego wielkich nowych odkryć.
Garret Rendellson Legend

[4]
Poligony to wielokąty, z których zbudowane są modele a raytracing to metoda liczenia światła.
Co do silnika to bardzo fajnie, ale niestety nie ma opcji by to wykorzystać w grach teraz - nie wiem jak musieli by to zoptymalizować...
zanonimizowany26519 Generał
Jeszcze sporo wody uplynie zanim raytracing w realtime zagosci na dobre :] .
Ogranicza nas tylko moc domowych maszynek . Jestesmy blizej niz dalej . Coraz blizej .