Zobacz Brigade, silnik od twórcy moda iCEnhancer do GTA IV - path tracing w akcji

Twórca iCEnhancer, moda graficznego do GTA IV, pokazał silnik, który opracowuje z firmą OTOY. Technologia Brigade renderuje obraz przy pomocy metody znanej jako „path tracing”. Efekty pozostawiają wiele do życzenia, ale i tak robią bardzo dobre wrażenie.

Szymon Liebert

Hayssam Keilany, modder znany ze stworzenia iCEnhancer, czyli graficznego rozszerzenia GTA IV, pokazał autorski silnik, który współtworzy z firmą OTOY. Technologia nazywa się Brigade 2 Engine i obsługuje technikę „ray tracingu” w czasie rzeczywistym. Opublikowane obrazki i krótki film pozostawiają wiele do życzenia, ale zdaniem niektórych udowadniają, że mamy do czynienia z naprawdę solidną porcją oprogramowania.

Demo Brigade zostało pokazane na imprezie Siggraph, która odbyła się na początku tego miesiąca w Los Angeles. Założenia technologii przybliżył na swoim blogu Samuel Lapere, specjalista od grafiki z firmy OTOY. W krótkim wpisie czytamy, że poniższy film nie reprezentuje jakości obecnej wersji silnika, bo został nagrany na słabym komputerze. Normalnie Brigade działa w 60 klatkach animacji na sekundę i rozdzielczości 1280x720.

Sam „path tracing” to technika renderowania, oparta na tak zwanym „ray tracingu”, która pozwala obliczać w czasie rzeczywistym odbicia, oświetlenie i inne elementy. Efektem ubocznym stosowania jej jest powstający „szum”, czyli zakłócenia widoczne na filmie i obrazkach. „Path tracing” wymaga też wielu dodatkowych obliczeń. Mimo tego, próba ujarzmienia go może zaowocować silnikiem zdolnym do wyświetlania realistycznych obrazów.

Twórcy Brigade 2 zastrzegają, że technologia jest nadal w przygotowaniu i do ukończenia prac nad silnikiem zostało sporo czasu. Taka technika renderowania jest bowiem kosztowna i wymaga mocnego sprzętu. Trudno więc powiedzieć, kiedy i czy w ogóle zobaczymy ją w pełnoprawnej grze. Sama firma OTOY chce dostarczać odbiorcom zaawansowaną grafikę korzystając z obliczeń w chmurze – być może to jedna z dróg dla rozrywki elektronicznej.

  1. Oficjalna strona firmy OTOY
  2. Galeria obrazków z silnik Brigade
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2012-08-21
15:28

kaszanka9 Legend

kaszanka9

Ta, ta, kolejne ściemy od firmy OTOY...

To ci sami panowie od sławetnego filmiku i ponoć technologi w kooperacji z grafikami AMD z 2009 roku http://www.pcgameshardware.de/aid,657641/Ruby-20-neue-Technologiedemo-mit-Voxel-Raytracing/Grafikkarte/News/

I już w 2009 ściemniali, że na pojedynczej karcie AMD to działa płynnie (nie pamiętam jaka, ale na tamten czas oczywiście bardzo mocna).

I gdzie te ich pomysł są teraz? Gdzie te super wyglądające gry? Tam gdzie reszta ich zapewnień, w wielkim worze ze ściemami.

Komentarz: kaszanka9
2012-08-21
17:02

prosiacek Konsul

prosiacek
😉

kaszanka9 zapewne podobnie jak Unlimited Detail, ale daj ludziom chwilę pomarzyć....

Komentarz: prosiacek
2012-08-22
01:28

Kazioo Senator

To ani nie są ściemy, ani nie jest to nic wielkiego.
Ściemą jest jedynie robienie z tego wielkich nowych odkryć.

Komentarz: Kazioo
2012-08-22
01:39

Garret Rendellson Legend

Garret Rendellson

[4]
Poligony to wielokąty, z których zbudowane są modele a raytracing to metoda liczenia światła.
Co do silnika to bardzo fajnie, ale niestety nie ma opcji by to wykorzystać w grach teraz - nie wiem jak musieli by to zoptymalizować...

Komentarz: Garret Rendellson
2012-08-22
09:24

zanonimizowany26519 Generał

Jeszcze sporo wody uplynie zanim raytracing w realtime zagosci na dobre :] .
Ogranicza nas tylko moc domowych maszynek . Jestesmy blizej niz dalej . Coraz blizej .

Komentarz: zanonimizowany26519

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl