Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 sierpnia 2012, 10:05

autor: Adrian Werner

Zapowiedziano nowe Rise of the Triad

Na imprezie QuakeCon zapowiedziano FPS-a Rise of the Triad, czyli kontynuację strzelankowego klasyka z lat 90-tych. Gra zmierza na PC i wydana zostanie jeszcze w tym roku.

Zapowiedziano nowe Rise of the Triad - ilustracja #1

Od pewnego czasu krążyły plotki sugerujące, że na tegorocznej edycji imprezy QuakeCon ujawniona zostanie kontynuacja klasycznego pecetowego FPS-a. Spekulacje te okazały się mieć pokrycie w rzeczywistości i firma Apogee zapowiedziała nowe Rise of the Triad. Pierwowzór ukazał się w 1994 roku i od tego czasu wiele zmieniło się w gatunku pierwszoosobowych strzelanek. Autorzy nie zamierzają jednak podążać za współczesnymi trendami i zamiast tego koncentrują się na odtworzeniu zwariowanego stylu pierwszej części. Gra powstaje wyłącznie z myślą o pecetach, a jej premiera nastąpi jeszcze w tym roku.

Nowe Rise of the Triad zaoferuje pełnowymiarową kampanię dla pojedynczego gracza, która pozwoli na wcielenie się w jednego z pięciu członków oddziału H.U.N.T. (High-Risk United Nations Taskforce). Każdy z bohaterów ma posiadać unikalne zdolności i własny styl walki. Ich zadaniem będzie zinfiltrowanie wyspy opanowanej przez kultystów chcących zniszczyć Los Angeles.

Gra położy nacisk na niczym nieskrępowaną rozwałkę. Podstawową bronią będzie pistolet maszynowy MP 40 z niekończącą się amunicją. Nie zabraknie również bardziej zwariowanych narzędzi mordu, takich jak np. excalibat, czyli wyposażony w magiczne oko kij bejsbolowy, który potrafi wysyłać w kierunku wrogów serie eksplodujących piłek. Natomiast wyrzutnia pijanych rakiet wystrzeli stado pocisków o zupełnie nieprzewidywalnych torach lotu. W walce wykorzystamy również szereg pomysłowych pułapek. Rise of the Triad ma być jeszcze bardziej brutalne niż pierwowzór. Wrogowie będą dosłownie rozrywani na strzępy – po właściwym trafieniu ich ręce i nogi rozlecą się na cztery strony świata, a głowy radośnie potoczą się po podłodze. Podczas całej tej rozwałki bohaterowie mają regularnie raczyć nas zabawnymi tekstami. W sumie gra zaoferuje 20 poziomów dla pojedynczego gracza i każdy z nich ma być pełen sekretów czekających na odkrycie.

W Rise of the Triad nie zabraknie również opcji multiplayer. Powrócą wszystkie tryby rozgrywki znane z pierwowzoru, czyli God mode, Elasto mode, Mercury mode, Shrooms mode oraz Dog mode. Dla starszych fanów przygotowano opcję włączenia oryginalnych dźwięków oraz muzyki z pierwowzoru. Gra powstaje w oparciu o silnik Unreal 3.0 i zaoferuje rozbudowane narzędzia moderskie. Ten ostatni element jest dla twórców tak ważny, że nie są obecnie zainteresowani produkcją wersji konsolowej, gdyż byłaby ona pozbawiona takich funkcji.

Na koniec warto dodać, że zadanie opracowania nowego Rise of the Triad powierzono duńskiemu studiu Interceptor Entertainment, które wcześniej tworzyło fanowski remake Duke Nukem 3D.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej