Zapowiedziano grę Shock Tactics – strategię turową w klimatach science fiction

Niezależne studio Point Blank Games zapowiedziało swoją pierwszą produkcję – Shock Tactics. Będzie to osadzona w klimatach science fiction strategia turowa, nastawioną na taktyczną walkę, zarządzanie drużyną i rozbudowę bazy. Twórcy inspirują się takimi markami jak X-COM czy Jagged Alliance, a także serialem Firefly. Tytuł ma ukazać się pod koniec roku.

Janusz Guzowski

Niezależny berliński zespół deweloperski Point Blank Games zapowiedział swoją pierwszą grę – Shock Tactics. Produkcja będzie turową strategią osadzoną w klimatach science fiction. Twórcy inspirują się takimi markami jak X-COM czy Jagged Alliance, a także serialem Firefly. Opublikowano też zwiastun i szereg grafik.

Shock Tactics w skrócie:
  • deweloper: Point Blank Games;
  • gatunek: strategia turowa w klimatach science fiction;
  • data premiery: końcówka 2016 roku;
  • inspiracje: X-COM, Jagged Alliance, Firefly.

Fabuła przeniesie nas w odległą przyszłość, w której ludzkość skolonizowała kosmos. W pewnym momencie na jednej z nowych planet zostają znalezione pozostałości dawno wymarłej rasy obcych. Artefakty zapomnianej cywilizacji i bogactwa naturalne ukryte pod powierzchnią szybko przyciągają najważniejszych graczy galaktycznej polityki, a krwawy konflikt o glob nazwany Nowym Światem staje się nieunikniony. Głównym bohaterem gry Shock Tactics będzie Aidan Carter, skazany na śmierć przemytnik broni. Zostaje on uwolniony przez swoich zleceniodawców, którzy wciągają go w nadchodzącą wojnę.

O surowce i tajemnice obcej planety powalczą trzy frakcje. Konsorcjum Imperialne (ang. Imperial Consortium) to autorytatywne ciało polityczne kontrolujące blisko 80% całej zamieszkanej przez ludzi części wszechświata. Podstawowym imperatywem konsorcjum jest rozwój gospodarczy i siła militarna, przez co prawa i wolności obywateli są mocno ograniczone i ściśle podporządkowane ideałom hierarchii i porządku. Zupełnym przeciwieństwem tego scentralizowanego organu są Wolni Pionierzy Kosmosu (ang. Free Space Pioneers). Jest to luźno powiązana wspólnota niezależnych kapitanów i dowódców okrętów kosmicznych. Ceną sobie wolność i niezależność, marzą jednak o własnej ojczyźnie. Konsorcjum toleruje ich istnienie, gdyż planety przez nich zamieszkiwane są najczęściej pozbawione bogactw i znaczenia strategicznego. To się jednak może zmienić wraz z odkryciem Nowego Świata. Trzecia strona konfliktu to tajemnicza Szarańcza (ang. Locust). Ta agresywna humanoidalna rasa stanowi odgałęzienie gatunku homo sapiens i powstała w wyniku alternatywnej ewolucji części ludzkości, która podjęła próbę skolonizowania kosmosu, jednak zaginęła w trakcie wyprawy. Fabuła gry ma być wpleciona w otwarty charakter rozgrywki.

Shock Tactics ma stawiać na walkę taktyczną.

Tytuł postawi nacisk na walkę taktyczną. Kluczem do zwycięstwa w poszczególnych misjach będzie rozpoznanie i wykorzystanie układu mapy i ukształtowania terenu. Dzięki temu zabezpieczymy najkorzystniejsze dla nas miejsca prowadzenia wymiany ognia, rozlokujemy snajperów czy określimy optymalną drogę natarcia.

Ekran ekwipunku.

Gra zaoferuje też rozbudowany system dowodzenia drużyną, w skład której wejdzie maksymalnie sześciu żołnierzy. Każdy z nich ma posiadać własne wady i zalety, dzięki czemu skompletowanie skutecznej ekipy będzie stanowiło prawdziwe wyzwanie. Pojawią się także elementy gier RPG. Nasi podopieczni w miarę zdobywania doświadczenia w bojach awansują na kolejne poziomy, co umożliwi rozwijanie ich talentów i umiejętności. Dzięki przejmowaniu technologii obcych ulepszymy także pancerze i broń naszej drużyny.

Mapa świata.

Ważną rolę ma odegrać także eksploracja. W początkowych etapach naszym zadaniem będzie zabezpieczenie posterunków i ustalenie tras konwojów między nimi. W dalszej kolejności przystąpimy do odkrywania kolejnych obszarów obcej, podzielonej na duże kontynenty planety. Poznamy dzięki temu sekrety wymarłej rasy i wykorzystamy je do własnych potrzeb. Mapa strategiczna w dużym stopniu nawiązuje do rozwiązań serii Civilization. Świat gry ma być generowany losowo.

W naszej drużynie znajdzie się maksymalnie sześć osób.

Istotnym elementem rozgrywki będzie rozwój bazy. Z tego miejsca zarządzamy naszymi żołnierzami i ich uzbrojeniem. Wznosimy też kolejne budynki, implementujemy ulepszenia i prowadzimy badania. Niektóre przedsięwzięcia wymagają właściwego personelu, artefaktów obcych lub wcześniejszego opracowania niezbędnych technologii. Nie obejdzie się również bez funduszy i surowców. Model zarządzania wydaje się przypominać zatem to, co znamy z serii X-COM.

Gra ma ukazać się pod koniec tego roku.

Shock Tactics ma ukazać się pod koniec tego roku na komputerach osobistych. Tytuł będzie wspierał systemy operacyjne z rodziny Windows, Mac i Linux. Więcej materiałów znajdziecie pod tym adresem.

Shock Tactics

Shock Tactics

PC
po premierze

Data wydania: 11 kwietnia 2017

Informacje o Grze
4.0

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2016-04-17
12:22

zanonimizowany869910 Legend

Ja też wyczekuję gier tego typu. Ale wolałbym punkty ruchu niż fazy akcji. Mimo to jestem zainteresowany...

Komentarz: zanonimizowany869910
2016-04-17
13:26

wcogram Generał

Grafika z Borderlands, menu z Xcom, UI i interface bardzo podobny. Mogli by się przynajmniej postarać o coś nowego.

Komentarz: wcogram
2016-04-17
15:06

multigry Generał

multigry

Kolejna turowka... No ja nie moge. Kiedy w koncu jakiegos porzadnego RTSa zrobia z rozbudowaniem baz itp.

Komentarz: multigry
2016-04-18
10:08

Meno1986 Senator

Meno1986

Wrzucę sobie do obserwowanych. Wolałbym coś bardziej ala Jagged Alliance, ale z braku laku... :)

Komentarz: Meno1986
2016-10-06
14:53

marzan18 Legionista

Pomysł na grę bardzo dobry - XCOM jest genialny, a tu dodają do tego jeśli dobrze rozumiem eksplorację mapy i chyba obronę opanowanych regionów, jak w Jagged Aliance. No i super. Większość świetnych pomysłów już ktoś w grach miał, dramat gracza polega tylko na tym, że nikt potem tych pomysłów do kupy nie zbiera i nie robi z dobrych elementów różnych gier jednej gry bardzo dobrej. Oby w przypadku tej gry dokonał się choć lekki postęp.

Komentarz: marzan18

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl