Zapowiedziano grę Shock Tactics – strategię turową w klimatach science fiction
Niezależne studio Point Blank Games zapowiedziało swoją pierwszą produkcję – Shock Tactics. Będzie to osadzona w klimatach science fiction strategia turowa, nastawioną na taktyczną walkę, zarządzanie drużyną i rozbudowę bazy. Twórcy inspirują się takimi markami jak X-COM czy Jagged Alliance, a także serialem Firefly. Tytuł ma ukazać się pod koniec roku.
Janusz Guzowski
Niezależny berliński zespół deweloperski Point Blank Games zapowiedział swoją pierwszą grę – Shock Tactics. Produkcja będzie turową strategią osadzoną w klimatach science fiction. Twórcy inspirują się takimi markami jak X-COM czy Jagged Alliance, a także serialem Firefly. Opublikowano też zwiastun i szereg grafik.
- deweloper: Point Blank Games;
- gatunek: strategia turowa w klimatach science fiction;
- data premiery: końcówka 2016 roku;
- inspiracje: X-COM, Jagged Alliance, Firefly.
Fabuła przeniesie nas w odległą przyszłość, w której ludzkość skolonizowała kosmos. W pewnym momencie na jednej z nowych planet zostają znalezione pozostałości dawno wymarłej rasy obcych. Artefakty zapomnianej cywilizacji i bogactwa naturalne ukryte pod powierzchnią szybko przyciągają najważniejszych graczy galaktycznej polityki, a krwawy konflikt o glob nazwany Nowym Światem staje się nieunikniony. Głównym bohaterem gry Shock Tactics będzie Aidan Carter, skazany na śmierć przemytnik broni. Zostaje on uwolniony przez swoich zleceniodawców, którzy wciągają go w nadchodzącą wojnę.
O surowce i tajemnice obcej planety powalczą trzy frakcje. Konsorcjum Imperialne (ang. Imperial Consortium) to autorytatywne ciało polityczne kontrolujące blisko 80% całej zamieszkanej przez ludzi części wszechświata. Podstawowym imperatywem konsorcjum jest rozwój gospodarczy i siła militarna, przez co prawa i wolności obywateli są mocno ograniczone i ściśle podporządkowane ideałom hierarchii i porządku. Zupełnym przeciwieństwem tego scentralizowanego organu są Wolni Pionierzy Kosmosu (ang. Free Space Pioneers). Jest to luźno powiązana wspólnota niezależnych kapitanów i dowódców okrętów kosmicznych. Ceną sobie wolność i niezależność, marzą jednak o własnej ojczyźnie. Konsorcjum toleruje ich istnienie, gdyż planety przez nich zamieszkiwane są najczęściej pozbawione bogactw i znaczenia strategicznego. To się jednak może zmienić wraz z odkryciem Nowego Świata. Trzecia strona konfliktu to tajemnicza Szarańcza (ang. Locust). Ta agresywna humanoidalna rasa stanowi odgałęzienie gatunku homo sapiens i powstała w wyniku alternatywnej ewolucji części ludzkości, która podjęła próbę skolonizowania kosmosu, jednak zaginęła w trakcie wyprawy. Fabuła gry ma być wpleciona w otwarty charakter rozgrywki.
Tytuł postawi nacisk na walkę taktyczną. Kluczem do zwycięstwa w poszczególnych misjach będzie rozpoznanie i wykorzystanie układu mapy i ukształtowania terenu. Dzięki temu zabezpieczymy najkorzystniejsze dla nas miejsca prowadzenia wymiany ognia, rozlokujemy snajperów czy określimy optymalną drogę natarcia.
Gra zaoferuje też rozbudowany system dowodzenia drużyną, w skład której wejdzie maksymalnie sześciu żołnierzy. Każdy z nich ma posiadać własne wady i zalety, dzięki czemu skompletowanie skutecznej ekipy będzie stanowiło prawdziwe wyzwanie. Pojawią się także elementy gier RPG. Nasi podopieczni w miarę zdobywania doświadczenia w bojach awansują na kolejne poziomy, co umożliwi rozwijanie ich talentów i umiejętności. Dzięki przejmowaniu technologii obcych ulepszymy także pancerze i broń naszej drużyny.
Ważną rolę ma odegrać także eksploracja. W początkowych etapach naszym zadaniem będzie zabezpieczenie posterunków i ustalenie tras konwojów między nimi. W dalszej kolejności przystąpimy do odkrywania kolejnych obszarów obcej, podzielonej na duże kontynenty planety. Poznamy dzięki temu sekrety wymarłej rasy i wykorzystamy je do własnych potrzeb. Mapa strategiczna w dużym stopniu nawiązuje do rozwiązań serii Civilization. Świat gry ma być generowany losowo.
Istotnym elementem rozgrywki będzie rozwój bazy. Z tego miejsca zarządzamy naszymi żołnierzami i ich uzbrojeniem. Wznosimy też kolejne budynki, implementujemy ulepszenia i prowadzimy badania. Niektóre przedsięwzięcia wymagają właściwego personelu, artefaktów obcych lub wcześniejszego opracowania niezbędnych technologii. Nie obejdzie się również bez funduszy i surowców. Model zarządzania wydaje się przypominać zatem to, co znamy z serii X-COM.
Shock Tactics ma ukazać się pod koniec tego roku na komputerach osobistych. Tytuł będzie wspierał systemy operacyjne z rodziny Windows, Mac i Linux. Więcej materiałów znajdziecie pod tym adresem.
Steam
Komentarze czytelników
zanonimizowany869910 Legend
Ja też wyczekuję gier tego typu. Ale wolałbym punkty ruchu niż fazy akcji. Mimo to jestem zainteresowany...
wcogram Generał
Grafika z Borderlands, menu z Xcom, UI i interface bardzo podobny. Mogli by się przynajmniej postarać o coś nowego.
multigry Generał
Kolejna turowka... No ja nie moge. Kiedy w koncu jakiegos porzadnego RTSa zrobia z rozbudowaniem baz itp.
Meno1986 Senator
Wrzucę sobie do obserwowanych. Wolałbym coś bardziej ala Jagged Alliance, ale z braku laku... :)
marzan18 Legionista
Pomysł na grę bardzo dobry - XCOM jest genialny, a tu dodają do tego jeśli dobrze rozumiem eksplorację mapy i chyba obronę opanowanych regionów, jak w Jagged Aliance. No i super. Większość świetnych pomysłów już ktoś w grach miał, dramat gracza polega tylko na tym, że nikt potem tych pomysłów do kupy nie zbiera i nie robi z dobrych elementów różnych gier jednej gry bardzo dobrej. Oby w przypadku tej gry dokonał się choć lekki postęp.




