Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 maja 2016, 11:05

Zapowiedziano Fallout Cascadia - ogromny mod do gry Fallout 4

Grupa moderów ujawniła Fallout Cascadia - ambitną modyfikację gry Fallout 4. Mod zaoferuje rozległy świat oraz ogromną liczbę zadań i ma przebijać w tych aspektach niedawno wydane Far Harbor.

Fallout Cascadia ma zaoferować więcej niż trzeci dodatek do Fallouta 4. - Zapowiedziano Fallout Cascadia - ogromny mod do gry Fallout 4 - wiadomość - 2016-05-25
Fallout Cascadia ma zaoferować więcej niż trzeci dodatek do Fallouta 4.

Jeszcze przed premierą Far Harbor – trzeciego rozszerzenia do Fallout 4 – przedstawiciele firmy Bethesda chwalili się, że będzie to największy dodatek, jaki kiedykolwiek powstał do wydanych przez nią gier. Opinie w sieci potwierdzają te obietnice, ale grupa moderów postanowiła pokazać, że da się zaoferować jeszcze więcej. W prace nad Fallout Cascadia – jak zwie się ich projekt – zaangażowanych jest 18 osób, które od pół roku pracują nad ogromną kampanią do gry. Dość powiedzieć, że według twórców mod ma być „tylko nieco mniejszy” niż Fallout 3 i z liczbą lokacji oraz zadań przewyższającą Far Harbor. Trafimy do zniszczonego miasta Seattle, ale zwiedzimy także jego okolice, przy czym ambicją twórców jest stworzenie „wiarygodnego i żywego” świata. Niewiele wiadomo o fabule, ale ma rozgrywać się 20 lat po wydarzeniach z trzech ostatnich dużych odsłon cyklu (tj. Fallout 3, New Vegas i oczywiście czwórki). Wypada zaznaczyć, ze Fallout Cascadia będzie traktowane jako osobna, samodzielna przygoda, bez możliwości przeniesienia postaci między nią a podstawką.

Kiedy możemy spodziewać się wizyty w postnuklearnym Seattle? Twórcy nie ukrywają, że każdy członek zespołu pracuje w swoim tempie i kiedy znajdzie czas. Nie powinno to dziwić w kontekście ambicji zespołu, tym bardziej, że mod ma być udostępniony za darmo. Niedawne wydanie narzędzi deweloperskich do Fallout 4 znacznie przyśpieszyło prace, niemniej twórcy oceniają, że ukończenie Fallout Cascadia zajmie kilka lat. Równie niepewne, co termin premiery, jest udostępnienie moda na konsole Xbox One i PlayStation 4 oraz kwestia wymagań sprzętowych (najprawdopodobniej identyczne, jak podstawki, ale nie jest to przesądzone). Więcej informacji na temat projektu oraz rekrutacji do prac nad nim znajdziecie na stronie projektu w serwisie tumblr.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej