Zapowiedziano Assetto Corsa, wyjątkowo realistyczną grę wyścigową
W nadchodzącym roku zadebiutuje nowa gra wyścigowa włoskiego studia Kunos Simulazioni, w której duży nacisk zostanie położony na symulacyjny model jazdy oraz realistyczne odwzorowanie tras i pojazdów. Gra Assetto Corsa będzie korzystała z wszelkich dobrodziejstw bibliotek DirectX 11 i pojawi się wyłącznie na komputerach PC.
Krystian Machnik
Włoskie studio Kunos Simulazioni zapowiedziało wyścigowy symulator dla najbardziej wymagających, zatytułowany Assetto Corsa. Gra będzie zawierała licencjonowane pojazdy najróżniejszych typów: od samochodów seryjnych, poprzez wyścigowe bolidy GT i GTR oraz Formułę 1, a na prototypach i klasykach skończywszy. Nie zabraknie też motocykli i prawdziwych torów.

Co ciekawe, modele pojazdów są tworzone za pomocą technologii skanowania laserowego, która przez producentów tego typu gier używana jest zwykle do odwzorowywania tras. Skaner laserowy tworzy bowiem trójwymiarowy model toru, uwzględniając najdrobniejsze szczegóły (np. niewielkie dziury czy wypukłości niezauważalne gołym okiem), zatem o realistyczne odwzorowanie modeli samochodów możemy być raczej spokojni. Assetto Corsa będzie pierwszą grą stworzoną na bazie AC Engine - nowego silnika graficznego, wykorzystującego możliwości bibliotek DirectX 11 i wielordzeniowych procesorów. Jednak jego najważniejszą cechą ma być otwartość na modyfikacje. Twórcy chcą bowiem dać graczom pełną swobodę w realizacji swoich pomysłów, zatem jeśli tytuł odniesie sukces, to możemy spodziewać się wielu ciekawych uzupełnień.
O modelu jazdy w Assetto Corsa nie wiemy na razie nic ponad to, że ma być położony duży nacisk na symulację, jednak gracze, którzy preferują bardziej zręcznościowy model będą mogli dostosować grę do własnych potrzeb. Studio Kunos Simulazioni możecie pamiętać z wydanej w zeszłym roku symulacji Ferrari Virtual Academy, która zdobyła dobre opinie wśród graczy, jednak oferowała zaledwie 6 modeli samochodów, z czego wszystkie z logotypem marki Ferrari. Niemniej, Włosi z pewnością wiedzą jak należy tworzyć tego typu produkcje. Premierę Assetto Corsa zaplanowano na rok 2012, jednak na razie nie znamy dokładnego terminu. Gra będzie dostępna wyłącznie na komputerach PC.
Więcej:Assetto Corsa Competizione pojawi się na konsolach

Gracze
Steam
OpenCritic
- Kunos Simulazioni
- PC
Komentarze czytelników
Cziczaki Legend

Masakra, ile już mamy tych symulatorów i każdy prezentuje to samo? Z tym będzie tak samo, sukces by mogli odnieść gdyby zrobili taki symulator ale w terenie, a nie na asfalcie, bo tych nie ma, a asfaltowych już jest ze trzydzieści (przesadnie).
PePe PL Generał

StoogeR - bo zrobienie gra takiej "skali" wymaga dużo czasu i pracy setek ludzi czyli olbrzymich pieniędzy, które na rynku PC raczej ciężko osiągnąć (nie licząc abonamentowych gier MMO czy SIMS'ów). Do tego nasycenie rynku jest duże - jeśli ktoś jest wielkim fanem motoryzacji i chciał mieć taką grę to już zapewne kupił konsole i odpowiedni tytuł (forze lub gt). Dlatego nie ma się co dziwić, że nikt się z motyką na słońce nie porywa. Popatrz ile firm robiących niezłe "samochodówki" (Sega Rally, Test Drive Unlimited, Project Gotham Racing) zostało już zamkniętych albo jest na krawędzi bankructwa. Większość "casuali" kupuje kolejne części NFS'a (nie myśląc w ogóle nad tym czy jakieś konkurencyjne tytuły nie są bardziej warte uwagi niż chociażby tragiczny NFS RUN), a bardziej wymagający gracze mają już GT5 czy Forze. I tak cud, że Codemasters ze swoimi DIRT'ami i GRID'ami ma jakąś siłę przebicia bo chociaż nie są to tytuły zbyt realistyczne trudno im odmówić grywalności, klimatu, dopracowania itp. Ostatnio nawet czytałem jakiś wywiad gdzie szef Evolution (twórcy serii WRC na PS2 oraz motorstrom na PS3) bardzo się cieszył, że SONY ich nie zlikwidowało i dalej w nich wierzy. Jak łatwo się domyśleć ich tytuły (mimo olbrzymiej kampanii promocyjnej ze strony SONY) też nie sprzedają się za dobrze. Inna sprawa, że ja też nie jestem fanem ich twórczości - model jazdy mają raczej taki gumowaty, w stylu NFS'a. Ani to dynamiczne jak Burnout ani precyzyjne jak Forza... Tak czy siak mnie nie dziwi dlaczego nikt się nie pcha w taki samobójczy (z punktu widzenia biznesowego) projekt.
StoogeR Generał
PePe PL => Samobojczy? Imo przesada. Ryzykowany tak, ale nie samobojczy. Sa nfsy, dirty i inne arcade scigalki, sa tez super simy, rfactory, race itd, ale nie ma gier gt/fm-podobnych. To zupelnie inna kategoria i widac to na konsolach. Gt i forza sa na swoich konsolach grami bezkonkurencyjnymi i to niezaleznie ile nfsow, dirtow i innych scigalek tam wyjdzie. To jest polaczenie pewnych cech, ktorych inne scigalki nie posiadaja - topowa oprawa, topowa dbalosc o detale, gigantyczna masa samochodow, trybow, tras (tu juz mniej gigantyczna ale...), modyfikacji dla samochodow. Idealny mix dla fana motoryzacji, dobry dla lubiacych arcade i dla lubiacych moze nie megahardkorowe, ale simy + mase contentu, ktorego fani jednego i drugiego nie znajda w dedykowanych im grach. Na pececie nie ma czegos takiego i konkurencji by to nie mialo zadnej. Tak samo jak zadne rage, borderlandsy, dnf'y, bulletstormy czy serious samy nie sa konkurencje dla battlefieldow i cod'ow, a wszystkie sa fpsami.
Oycze, moglbys troche rozwinac swojego rotfla? ;)
zanonimizowany52907 Senator
uuuu, cos nowego:) trzymam kciuki! moze w koncu jakis sim na piecu z ladna grafa, co to by oczy mozna bylo nacieszyc.
co do skanowania laserowo aut- moze tak jest po prostu szybciej/ taniej?
zanonimizowany30338 Legend
Tuminure, wojtul, AIDIDPl
Przecież tam jest DirectX 11. Gdzie Wy tam widzicie DirectX 12 (XII)?