Zapisy w chmurze na PlayStation 4 posiadają limit pozbawiony sensu
PlayStation 4 posiada limit liczby zapisów stanów gry w chmurze. Wynosi on 1000 plików, co przy ostatnim powiększeniu ilości miejsca na zapis do 100 GB wydaje się całkowicie pozbawione sensu.

Zapisy stanów gry w chmurze to zbawienie dla wielu graczy. Nie trzeba się martwić o dodatkowe miejsce na dysku, można zachować dane w łatwy sposób lub grać na dwóch różnych urządzeniach, korzystając z jednego zapisu. Jednak jak widać funkcja ta ma wciąż wiele ograniczeń, które często wydają się całkowicie pozbawione sensu.
Jak się okazuje na konsolach PlayStation 4 ilość zapisów stanów gry w chmurze jest ograniczona do 1000 plików. Jest to o tyle dziwne, że ich limit całkowitej wielkości został ostatnio powiększony z 10 GB do 100 GB. Coś, co wydawało się dużym przeskokiem, jest praktycznie nieznaczące, bowiem 1000 zapisów to około 10 GB danych. Wychodzi więc na to, że pozostałe miejsce nie zostaje nawet wykorzystane ze względu na ograniczenia nałożone przez Sony. Być może istnieje konkretny powód, dlaczego w ogóle został wprowadzony limit liczby plików, jednak póki co japońska firma nie odniosła się do tego w żaden sposób.
Oczywiście ten problem nie dosięgnie wielu graczy. Osiągnięcie takiej liczby zapisów wymaga nie lada wysiłku, tak że większość z nas może spać spokojnie. Godni podziwu są jednak zapaleńcy uzyskujący taki wynik, jak na przykład użytkownik dizzy_ziddy, który ostatnio narzekał na to na swoim Twitterze.
Więcej:Gracze mogą zrecenzować swoje gry na PlayStation 5, ale tylko wydania cyfrowe
Komentarze czytelników
Bezi2598 Legend

Pozbawione sensu to jest kazać płacić abonament żeby mieć zapis w chmurze w 2019 roku. No, ale znając beznadziejną infrastrukturę sieciową PSNu to jak każdy by miał zapis w chmurze to pewnie nikomu by on nie działał.
Bzdurne limity są tylko wisienką na torcie. Czy przy PS5 Sony się w końcu czegoś nauczy i ogarnie swój PSN?
SerwusX Generał

Jakby w padzie był przycisk f5, to 1000 wcale nie wydawałoby się dużą liczbą.
kAjtji Senator

Kiedyś w Minecrafcie miałem świat ważący chyba 200MB, to tylko jeden zapis, a z tego co wiem, gość, który dotarł automatycznie generowaną kolejką na koniec świata, miał świat o wielkości kilku TB czy tam GB. Dla chcącego, nic trudnego.
Le Loi Generał
Dziwi was to ponieważ nie zdajecie sobie sprawy z tego że limit zapisów jest też w wielu grach.
Masa_san Pretorianin
Chyba ktoś nie grał w Minecrafta. Jeden zapis to jeden świat, a więc waga zapisu leci w GB. Właśnie po to może być taki bufor.