YouTube nie chce byś oglądał całego filmu, nowa funkcja przeniesie Cię do jego najlepszych momentów
YouTube rozszerza dostępność testowanej od kilku miesięcy funkcji „skok do przodu”. Teraz może z niej korzystać znacznie więcej subskrybentów abonamentu YouTube Premium.

W marcu bieżącego roku YouTube rozpoczęło testy eksperymentalnej funkcji „Jump ahead”, umożliwiającej błyskawicznie przeskoczenie do najchętniej oglądanych fragmentów danego filmu. Początkowo opcja dostępna była jedynie dla niewielkiej grupy użytkowników, jednak teraz portal postanowił rozszerzyć jej dostępność, umożliwiając przetestowanie opcji większej grupie osób.
YouTube testuje kolejną funkcję
Użytkownicy smartfonów z systemem Android oraz iOS, korzystający z portalu YouTube, doskonale znają funkcję dwukrotnego kliknięcia. Umożliwia przeskoczenie do przodu filmu o 10 sekund, ułatwiając dostanie do interesującego fragmentu. Działanie nowej funkcji „skok do przodu” jest bardzo zbliżone do obecnie dostępnej opcji, z tą różnicą, że nie powoduje przeskoku o ustalony czas, lecz przenosi do najczęściej oglądanego fragmentu wideo. Opcja działa w oparciu o sztuczną inteligencję, która analizuje dane dotyczące oglądania przez użytkowników, a następnie automatycznie wybiera interesujące momenty wideo.
Po dwukrotnym kliknięciu w ekran w celu przeskoczenia do kolejnego fragmentu nagrania, w prawym dolnym rogu wyświetlacza, na kilka sekund pojawia się przycisk „Skocz do przodu”. Kliknięcie w niego przeniesie użytkownika do najczęściej oglądanej sceny.

YouTube zaznacza, że jako, iż opcja jest wciąż w fazie testów, to ma na razie pewne ograniczenia. Działa tylko w przypadku kwalifikujących się filmów, chociaż portal nie precyzuje co dokładnie miałoby to oznaczać. Poza tym można z niej korzystać wyłącznie w Stanach Zjednoczonych, więc na ten moment Europejczycy nie mogą sprawdzić jej w działaniu. Miejmy jednak nadzieję, że YouTube niebawem włączy do testów również użytkowników smartfonów ze Starego Kontynentu.
Niezbędnym warunkiem, jaki należy spełnić, aby móc przetestować nową opcję, jest też konto Premium. Poza tym, funkcja dostępna jest wyłącznie na Androidzie i działa jedynie z filmami anglojęzycznymi.
Więcej:Od 15 października Android się zmienia. Google wprowadza nowe zasady dla aplikacji