Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 października 2006, 10:06

autor: Artur Falkowski

Xbox 360 z rozmachem wkracza do Polski

Już za parę dni, trzeciego listopada, Xbox 360 oficjalnie wkroczy na polski rynek. Jego promocją zajmie się sam Microsoft i zgodnie z zapowiedziami liczyć możemy na potężną akcję reklamową.

Już za parę dni, trzeciego listopada, Xbox 360 oficjalnie wkroczy na polski rynek. Jego promocją zajmie się sam Microsoft i zgodnie z zapowiedziami, liczyć możemy na potężną akcję reklamową.

Serwis Media&Marketing Polska podał kilka informacji dotyczących nadchodzącej kampanii reklamowej Microsoftu. Wygląda na to, że gigant z Redmond na poważnie wziął się za nasz rynek. Dzięki temu skorzysta nie tylko producent konsoli, ale również i my – gracze.

Głównym medium wykorzystanym przez kampanię będzie telewizja. Przygotowane zostaną dwa różne 30-sekundowe spoty reklamowe. Oba będą wyświetlane jeden po drugim. Hasłem przewodnim kampanii będzie „Jump in”, rozumiane jako zachęta do zanurzenia się w świecie możliwości oferowanych przez nową konsolę. Oba spoty będą miały na celu przede wszystkim wykreowanie marki. Tylko jeden z nich wykorzysta fragmenty konkretnej gry na X360.

Jakub Mirski, channel marketing menager Microsoftu, powiedział w wywiadzie udzielonym MiMP: „Koncentrujemy się na budowaniu świadomości i wizerunku marki Xbox, ponieważ naszym problemem w Polsce jest bardzo niski wskaźnik znajomości "top of mind" dla tego produktu, na poziomie 8 proc. Chcemy go jak najszybciej podnieść. Nie mogę ujawnić wysokości budżetu mediowego tej kampanii, ale wykracza on daleko poza ramy stosowane w Polsce w biznesie gamingowym”.

Poza telewizją w kampanii wykorzystane zostaną kino i prasa. Ponadto zapowiadana jest duża akcja internetowa. Przewidywany koniec działań promocyjnych to połowa grudnia. Do tej pory będą odbywały się w całym kraju różne wydarzenia reklamujące X360. Wykorzystane do tego celu zostaną duże sklepy z elektroniką, kina i kluby.

Wszystkie działania związane ze startem konsoli zostały przygotowane przez grupę McCann (McCann Erickson, Universal McCann i MRM/Momentum).

Co prawda X360 oficjalnie wkracza na polski rynek prawie rok po światowej premierze, ale – jak głosi znane powiedzenie – lepiej późno niż wcale.