Owiany tajemnicą powrót frakcji z pierwszej części roznosi wśród helldiverów nutę niepokoju.
Minął miesiąc odkąd Automatony przejęły kontrolę nad Cyberstanem. Skuty lodem świat stał się po zakończeniu pierwszej wojny galaktycznej więzieniem dla frakcji cyborgów, stanowiących jednego z głównych przeciwników w pierwszej odsłonie Helldivers. Dni pokoju już dawno temu dobiegły końca, a obywatelom Super Ziemi ciężko jest przewidzieć, w jakim kierunku potoczą się robotyczne losy.
Oczy wszystkich żołnierzy są teraz skierowane na okupowaną planetę, dzięki czemu nie umknie im żaden detal. To nie oznacza jednak, że mogą odetchnąć ze spokojem – na Cyberstanie dochodzi do niepokojących zmian.
Użytkownik redditowego forum helldiverów zwrócił wczoraj uwagę na zmiany Cyberstanu takim, jakiego znamy z galaktycznej mapy. Planeta wygląda z daleka inaczej niż jeszcze miesiąc temu, przed najazdem Automatonów. To by oznaczało, że zachodzą na niej bliżej nieokreślone zmiany.
W zestawieniu przygotowanym przez obywatela Super Ziemi widzimy przede wszystkim, że Cyberstan zmienił swoje kolory. Planeta przybrała szarawe barwy, a dodatkowo otaczający ją świetlisty krąg ma teraz nowe położenie. Fani wątpią, by chodziło tu o stricte estetyczną transformację – jednocześnie nie potrafią tutaj wskazać dokładnego powodu.
Autor wpisu stawia na zmiany klimatyczne. Cyberstan już wcześniej był znany jako zimne pustkowie przykryte warstwami śniegu i lodu. Obecne wizualia mogą wskazywać na panujące śnieżyce, a tym samym pogorszenie warunków.
Komentujący post przedstawiają nieco inne teorie, zgodnie z którymi Automatony są w trakcie technologicznego rozwoju planety cyborgów. Wówczas „szarość” Cyberstanu oznaczałaby nie tyle śnieg, co wybudowane miasta.
Gracze już teraz zapatrują się entuzjastycznie na taki scenariusz, licząc że Arrowhead zaprezentuje coś innego niż obce pustkowia. Walka z cyborgami bądź automatami wydaje się być wyjątkowo kusząca, jeżeli w grę wchodzą miejskie uliczki czy fabryki.
Fajnie byłoby zobaczyć ogromny złożony z fabryk świat, z metalowymi podłogami, iglicami i kanciastą geometrią. Coś jak w scenach „prawdziwego świata na górze” w Matrixie.
- usernameslikm
Czuję się już znudzony nieskończonymi pustkowiami. Chcę wskoczyć do miasta i WALCZYĆ. Mechy chodzące po ulicach, chowanie się po budynkach. Tak wiele fajnych rzeczy da się z tego zrobić.
- Xion136
Na dalszy ruch ze strony Automatonów będziemy musieli jeszcze trochę poczekać. A wy jak myślicie, na jakie rozwiązanie planetarnych zmian wpadli ostatecznie deweloperzy w Arrowhead?
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
0

Autor: Aleksandra Sokół
Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.