Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 lutego 2017, 12:00

autor: Kamil Zwijacz

Wydawca Car Mechanic Simulator nawiązał współpracę z Discovery Channel

Polski wydawca PlayWay poinformował, że nawiązał współpracę z Discovery Channel, a dokładniej pisząc z Discovery Licensing. Dzięki podpisanej umowie doczekamy się gier Gold Rush oraz Diesel Brothers, a także dodatków do Car Mechanic Simulator 2015 i Car Mechanic Simulator 2017 opartych na programie Wheeler Dealers Mark.

Firma PlayWay, polski wydawca gier wideo, zapowiedziała kilka nowych projektów, które powstaną dzięki współpracy ze stacją telewizyjną Discovery Channel, a dokładniej pisząc z Discovery Licensing. Na mocy umowy pojawią się dwie gry na PC-ty, konsole (mowa o PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Wii U, Nintendo Switch, PlayStation Vita oraz Nintendo 3DS) i urządzenia mobilne – Gold Rush oraz Diesel Brothers, a także dodatki do Car Mechanic Simulator 2015 i Car Mechanic Simulator 2017, oparte na programie Wheeler Dealers. Produkcje mają ukazać się w latach 2017-2019, a pierwsza z nich zadebiutuje w drugim kwartale bieżącego roku.

Oto, co na początek zaserwuje nam PlayWay i Discovery. - Wydawca Car Mechanic Simulator nawiązał współpracę z Discovery Channel - wiadomość - 2017-02-22
Oto, co na początek zaserwuje nam PlayWay i Discovery.

Nabyta przez PlayWay licencja pozwala na wykorzystanie znaków towarowych, muzyki i innych elementów z programów Wheeler Dealers, Gold Rush i Diesel Brothers. Natomiast polski wydawca zobowiązał się do:

„prowadzenia intensywnych, długotrwałych, zakrojonych na szeroką skalę działań marketingowych, obejmujących m.in.: reklamy telewizyjne emitowane na kanałach należących do Licencjodawcy, obecność gier w programach Licencjodawcy, wsparcie wizerunkowe największych gwiazd („talents”) znanych z programów Licencjodawcy, promowanie gier na kanałach Social Media, stronach i serwisach internetowych należących do Licencjodawcy, akcje PR-owe, kampanie mailingowe, a także wykorzystanie relacji z najważniejszymi dystrybutorami oraz sklepami (np. App Store) w celu zapewnienia grom Licencjobiorcy możliwie najlepszej ekspozycji podczas premier (tzw. „features”).”

W przesłanym dokumencie poinformowano także, że umowa obowiązuje do końca 2019 roku, ale niewykluczone, że firmy przedłużą współpracę, w ramach której PlayWay pozyska licencje kolejnych programów, być może nawet na wyłączność. Oznacza to, że firma stałaby się jedynym producentem gier z uniwersum Discovery Communications (m.in. Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Discovery Travel, BBC America).

Ciężko stwierdzić, co z tego wyniknie, gdyż wszystko zależy od tego, jaki budżet będą mieć rzeczone gry i kto będzie nad nimi pracował. Firma PlayWay nie należy do grona najlepszych wydawców, choć w ostatnim czasie nie skupia się już tylko na słabych symulatorach pokroju Polska Farma 2017 czy Helicopter: Natural Disasters, ale też inwestuje w interesujące projekty. Do takich można zaliczyć chociażby The Way czy nadchodzące Agony. Przy okazji przypominamy, że za dwa dni ukaże się najnowszy projekt w dorobku firmy – Operator numeru alarmowego.