Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 listopada 2013, 12:40

autor: Sarge

World of Warcraft - szósty dodatek jest już tworzony. Blizzard zwiększa tempo

Firma Blizzard potwierdziła, że obecnie trwają prace nie tylko nad ostatnio zapowiedzianym World of Warcraft: Warlords of Draenor, ale też nad szóstym rozszerzeniem do tej popularnej gry MMO. Twórcy chcą zwiększyć tempo wydawania kolejnych dodatków do World of Warcraft.

Kilka dni temu doczekaliśmy się zapowiedzi Warlords of Draenor - piątego dodatku do gry World of Warcraft. Tymczasem firma Blizzard już potwierdziła, że równocześnie trwają prace nad szóstym rozszerzeniem.

Taką informację w wywiadzie dla serwisu Polygon przedstawił Mike Morhaime, współzałożyciel i prezes Blizzarda. Jak sam przyznaje, twórcy nigdy wcześniej tego nie robili. W poprzednich latach koncentrowali się w całości na jednym dodatku, który został wcześniej zapowiedziany. Teraz zmieniono strategię i mimo, że dopiero ujawniono World of Warcraft: Warlords of Draenor, deweloper równocześnie myśli o kolejnym dodatku.

World of Warcraft: Warlords of Draenor to nie jedyny dodatek, nad jakim pracuje Blizzard - World of Warcraft - szósty dodatek jest już tworzony. Blizzard zwiększa tempo - wiadomość - 2013-11-13
World of Warcraft: Warlords of Draenor to nie jedyny dodatek, nad jakim pracuje Blizzard

Za kilka dni minie dziewięć lat od debiutu podstawowej wersji World of Warcraft. W tym czasie gra doczekała się czterech rozszerzeń. Twórcy uznali, że tempo ich wydawania było zbyt niskie i równoczesne prace nad dwoma dodatkami mają zwiększyć częstotliwość ich premier. To ma z kolei przyczynić się do utrzymania wysokiego zainteresowania omawianą produkcją MMO.

Nie jest tajemnicą, że od jakiegoś czasu liczba subskrybentów World of Warcraft regularnie spada. Kilka dni temu poinformowano o 7,6 milionach abonentów, podczas gdy tuż po premierze dodatku World of Warcraft: Mists of Pandaria chwalono się liczbą ponad 10 milionów płacących użytkowników. Dla twórców jest to jasny sygnał, że częste wydawanie rozszerzeń może pomóc w utrzymywaniu, a nawet podnoszeniu popularności ich gry. W szczytowym momencie (październik 2010 roku, czyli niedługo przed premierą dodatku World of Warcraft Cataclysm) World of Warcraft miał 12 milionów subskrybentów na całym świecie.