World of Warcraft odnotowuje spadek liczby graczy płacących abonament

Kolejna warta uwagi informacja, którą możemy znaleźć w raporcie finansowym za rok 2012 opublikowanym przez Activision Blizzard, to zmniejszenie się liczby abonentów gry MMORPG World of Warcraft.

Marcin Pietruszewski

Zmniejszyła się liczba abonentów gry World of Warcraft.

Firma Activision Blizzard udostępniła raport dotyczący wyników finansowych za czwarty kwartał oraz cały rok 2012. Dowiedzieliśmy się m.in. o doskonałych rezultatach sprzedaży gry Diablo III. W raporcie znajduje się także mniej optymistyczna dla firmy informacja. Liczba abonentów najpopularniejszego MMORPG na świecie, World of Warcraft, zmniejszyła się o 400 tysięcy – z 10 milionów kont aktywnych po wydaniu ostatniego dodatku do gry, noszącego tytuł Mists of Pandaria, pozostało 9,6 miliona. Dane te pochodzą z ostatniego dnia grudnia 2012 roku. Pomimo zmniejszenia liczby aktywnych kont, World of Warcraft wciąż pozostaje najczęściej wybieranym przez graczy MMORPG z płatnościami abonamentowymi.

World of Warcraft miał swoją premierę w listopadzie 2004 roku. Praktycznie z miejsca stał się najpopularniejszym MMORPG, a liczba abonentów wciąż rosła. Doczekał się czterech dodatków: The Burning Crusade, Wrath of the Lich King, Cataclysm oraz Mists of Pandaria. Rekordową ilość 12 milionów subskrybentów WoW osiągnął w połowie 2010 roku, zaraz po chińskiej premierze drugiego rozszerzenia – Wrath of the Lich King. Po starcie Cataclysm liczba abonentów zaczęła spadać (gracze wydawali się być zmęczeni stylem rozgrywki, a wprowadzone przez Blizzard zmiany nie do końca trafiły w ich gusta), a liczba osób płacących za grę stopniowo się zmniejszała, aż w czerwcu 2012 roku osiągnęła pułap 9,1 miliona. Po premierze kolejnego rozszerzenia, zatytułowanego Mists of Pandaria, w którym pojawia się nowa rasa, czyli pandareni – istoty przypominające wyglądem człekokształtne pandy, udało się na kilka miesięcy odwrócić tendencję spadkową i w listopadzie ubiegłego roku podano, że abonament ponownie opłaca ponad 10 milionów graczy. Jak widać nie na długo.

Warto też dodać, że na przełomie października i listopada ubiegłego roku minął rok od momentu wprowadzenia przez Blizzard tzw. World of Warcraft Annual Pass, który automatycznie dawał dostęp do darmowej kopii gry Diablo III. Wygląda na to, że sporo osób zdecydowało się na zobowiązanie do rocznej subskrypcji WoW-a właśnie ze względu na Diablo III i nie przedłużyło dalej abonamentu.

Najważniejsze liczby z raportu przedstawiającego zeszłoroczne wyniki finansowe Activision Blizzard to rekordowe w historii firmy 1,1 miliarda dolarów zysku i 4,86 miliarda dolarów przychodu netto. Także sam czwarty kwartał (czyli okres od 1 października do 31 grudnia 2012) przyniósł gigantowi dobre wyniki – 1,77 miliarda dolarów przychodu i zysk 354 milionów dolarów. Duży wkład w sukces Activision Blizzard miała cyfrowa dystrybucja, która zapewniła w 2012 roku 1,6 miliarda dolarów przychodu, co stanowi 32% całości.

World of Warcraft

World of Warcraft

PC
po premierze

Data wydania: 23 listopada 2004

Informacje o Grze
8.9

GRYOnline

8.6

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Wieści ze świata (Ratchet & Clank: Q-Force, Aliens: Colonial Marines) 8/2/13

Następny
Wieści ze świata (Ratchet & Clank: Q-Force, Aliens: Colonial Marines) 8/2/13

StarCraft II: Heart of the Swarm – zaprezentowano materiał wideo omawiający tryby rozgrywki

Poprzedni
StarCraft II: Heart of the Swarm – zaprezentowano materiał wideo omawiający tryby rozgrywki

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl