Wizerunkowa porażka PKP Intercity inicjuje kolejowy rozkład jazdy 2023/2024
Dziś wszedł w życie kolejowy rozkład jazdy ma 2023/2024. Niezbyt udanie rozpoczęło go PKP Intercity, które zaliczyło wizerunkową wpadkę.

Dziś wystartował nowy rozkład jazdy PKP. Część miast odzyska połączenia kolejowe, a na niektórych odcinkach pojedziemy szybciej. Największą uwagę jednak przykuwa PKP Intercity, które zaliczyło wizerunkowe potknięcie.
PKP Intercity z dużą wpadką
Gdy PKP Intercity zaprezentowało swój rozkład jazdy na rok 2024, to można było dostrzec, że rozbudowaniu uległa oferta międzynarodowa. W ten sposób pojawiły się pociągi między innymi do Wiednia. Szczególnie w oczy rzucił się jednak EN Chopin. Skład ten bowiem ma od teraz bardzo długą relację Warszawa – Monachium przebiegającą przez cztery kraje – Polskę, Czechy, Austrię i Niemcy.
- Niestety jednak pierwszy kurs, który odbył się 9 grudnia, praktycznie nie zabrał ze sobą pasażerów. Nie udało się bowiem uruchomić sprzedaży na relacje obejmujące stacje nieznajdujące się na terenie Polski.
- Sytuacja ta miała wynikać z brakiem porozumienia z austriackim operatorem.
Ostatecznie sprzedaż biletów na ten pociąg została uruchomiona dziś po godzinie 17. Na ten moment jednak jest ona dostępna w kasach biletowych. Nadal jednak pozostaje niesmak związany z sytuacją.
Co nowego w rozkładzie jazdy PKP na rok 2023/2024?
Lista zmian jest długa. Każdy z przewoźników bowiem przygotował osoby rozkład. Jeśli więc podróżujecie pociągami to powinniście sprawdzić godziny odjazdów i przyjazdów. Tutaj znajdziecie bowiem jedynie największe zmiany.
- W związku z zakończoną modernizacją, PKP Intercity uruchamia całoroczne połączenia do Zakopanego. Pierwsze pociągi pojadą 22 grudnia.
- Uruchomione zostaną połączenia na lotnisko w Pyrzowicach.
- Kilka miast w Polsce odzyska po długim czasie połączenia kolejowe. Wśród nich znajdziemy między innymi znajdujący się na Dolnym Śląsku Świeradów-Zdrój. Po 20 latach przerwy pojedziemy też z Chorzel przez Wielbark do Szczytna.
- W Wielkopolsce za to zakończone zostały remonty odcinków Ostrów Wielkopolski – Grabowno Wielkie i Koźmin Wielkopolski – Krotoszyn. Dzięki temu pasażerowie nie będą musieli już jeździć autobusową komunikacją zastępczą.
- Skrócony zostanie również czas przejazdów na odcinku Białystok – Warszawa. Nie jest to jednak spektakularna zmiana, ponieważ zaoszczędzimy jedynie 10 minut.
Jak więc widać kolej stale się rozwija a oferta przewozowa zostaje poszerzona. Oczywiście pozostaje pytanie, czy realizacja połączeń będzie na zadowalającym poziomie. Nadal są bowiem punkty w Polsce, gdzie teoretycznie pociągi dojeżdżają, jednak oferta pozostawia wiele do życzenia.