Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 października 2006, 12:48

autor: Piotr Doroń

Wii z całkowitą blokadą regionalną

Wygląda na to, że przyszli posiadacze Wii będą musieli pogodzić się z całkowitą blokadą regionalną, która zostanie nałożona na ich konsole. Zarządzenie Nintendo sprzed kilku tygodni zostało bowiem rozszerzone na gry wydane niegdyś na GameCube oraz te, które w najbliższym czasie zostaną udostępnione w usłudze Virtual Console.

Wygląda na to, że przyszli posiadacze Wii będą musieli pogodzić się z całkowitą blokadą regionalną, która zostanie nałożona na ich konsole. Zarządzenie Nintendo sprzed kilku tygodni zostało bowiem rozszerzone na gry wydane niegdyś na GameCube oraz te, które w najbliższym czasie zostaną udostępnione w usłudze Virtual Console.

Informację takiej treści przekazał serwisowi Eurogamer rzecznik prasowy brytyjskiego oddziału firmy Nintendo. Nałożenie bardziej rozbudowanej blokady oznacza, że Europejczyk chcący sprawdzić gry NTSC zakupione za czasów GameCube i te wchodzące w skład Virtual Console, będzie musiał obejść się smakiem. Emigracja growa, na którą liczyło wielu graczy, zostanie zatem ukrócona. Ciekawe tylko, jak rozwiązana zostanie kwestia kultowych pozycji np. ze SNESa (m.in. Chrono Trigger), które przecież w Europie nigdy oficjalnie wydane nie zostały.

Przypomnijmy, że Wii będzie wstecznie kompatybilne z poprzednią konsolą Nintendo, czyli właśnie GameCube. Natomiast usługa Virtual Console umożliwi pobieranie i testowanie starych pozycji, wydanych m.in. na NESa, SNESa, N64, NEC Turbografx oraz Sega Genesis. Gry tego typu będzie można nabyć za 5, 8 oraz 10 Euro od okresu, w którym dana pozycja została wydana.

Redaktorzy Eurogamera dowiedzieli się ponadto, że w momencie premiery Wii (Europa – 8 grudnia) będzie można zaopatrzyć się w kable RGB oraz component, poprawiające w sposób zauważalny jakość wyświetlanego obrazu. Ich cena będzie porównywalna z cenami kabli dostępnych aktualnie na rynku.

Rzecznik nie chciał niestety odnieść się do ostatnich informacji magazynu Nintendo Power, jakoby w skład usługi Virtual Console miały również wejść tytuły wydane pierwotnie na komputer Commodore 64.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej