Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 lipca 2025, 14:02

autor: Adrian Werner

Wielkie plany dotyczące HoI 4. Paradox szykuje pełne przeprojektowanie największych graczy: państw Osi i Aliantów

Deweloperzy pracujący nad rozwojem Hearts of Iron 4 ujawnili więcej konkretów odnośnie do nadchodzących zmian w mechanikach frakcji.

Źródło fot. Paradox
i

Hearts of Iron IV ma już 9 lat, ale nadal pozostaje najpopularniejszą grą firmy Paradox (wczorajszy rekord aktywności wyniósł 56 949 graczy bawiących się równocześnie na Steamie).

Twórcy chcą utrzymać wysokie zainteresowanie projektem, więc szykują duże zmiany w rozgrywce. Jakiś czas temu pisaliśmy o pierwszych konkretach w związku ze zmianami w mechanikach frakcji. Teraz autorzy ujawnili więcej informacji na ten temat.

Państwa Osi w HoI 4 – konkretne cele

O ile poprzednio deweloperzy podzielili się ogólnymi planami, tak teraz postarali się wytłumaczyć, jakie będą one miały przełożenie na rozgrywkę konkretnymi frakcjami. Przykładowo: konkretne cele, które będziemy wypełniali kierując państwami Osi, przybiorą następującą postać:

  1. Zabezpieczyć zasoby – członkowie frakcji mają kontrolować zasoby i dostęp do nich na tyle, by zapewnić sobie możliwość prowadzenia wojny z całym światem przez pewien czas;
  2. Europejski bastion – przekonaj europejskie kraje kontynentalne, by dołączyły do twojej frakcji lub skapitulowały przed nią;
  3. Zabezpiecz Afrykę Północną;
  4. Pancerna pięść – rozmieść wystarczającą liczbę jednostek pancernych, aby być gotowym do walki z każdym, kto sprzeciwi się twoim planom ekspansji;
  5. Północny Atlantyk – powstrzymaj wrogów przed przejęciem kontroli nad północnym Atlantykiem, aby zakłócić wszelkie próby odcięcia Cię od światowego handlu oraz uniemożliwić wsparcie dla Twoich wrogów w Europie.

Z kolei Sfera Wspólnego Dobrobytu Wielkiej Azji Wschodniej ma być bardzo skoncentrowana na pomocy Japonii (przynajmniej jeśli grasz w wersję historyczną), stworzeniu jej warunków wstępnych dla ekspansji w Azji, zapewnianiu japońskiemu przemysłowi wystarczających zasobów i tworzeniu marionetek w celu ustanowienia kontroli nad regionami.

W rezultacie wśród celów znajdzie się zabezpieczenie stref morskich wokół Japonii i wzdłuż chińskiego wybrzeża – aż do Morza Południowochińskiego i Zatoki Tajlandzkiej. Ważne będzie również zabezpieczenie dostaw ropy naftowej oraz stworzenie własnych marionetek u władzy w Chinach lub całkowite podbicie tego kraju.

Bardzo wczesne wersje okien frakcji z planowanymi zmianami. - Wielkie plany dotyczące HoI 4. Paradox szykuje pełne przeprojektowanie największych graczy: państw Osi i Aliantów - wiadomość - 2025-07-07
Bardzo wczesne wersje okien frakcji z planowanymi zmianami.

Alianci w HoI 4 – konkretne cele

Z kolei Alianci będą otrzymywali więcej bonusów do współpracy i uzyskają (przynajmniej według wstępnych planów) następujące cele:

  1. Arterie handlowe – oznaczające skupienie się na zapewnieniu dominacji nad krytycznymi strefami morskimi na całym świecie;
  2. Strażnicy pokoju – musimy starać się zapewnić pokój na świecie;
  3. Wyścig atomowy – upewnienie się, że nikt inny nie zdobędzie bomby atomowej przed nami;
  4. Imperialna chwała – utrzymanie kontroli nad kluczowymi częściami imperiów kolonialnych nawet w czasie wojny.

Twórcy mają również kilka pomysłów związanych z różnicami między komunistycznym blokiem kierowanym przez Stalina w porównaniu z blokiem kontrolowanym np. przez Trockiego. Ten pierwszy wariant skupiłby się na ochronie granic Związku Radzieckiego i jego sojuszników, podczas gry ta druga opcja skupi się na rozszerzaniu komunistycznej rewolucji na inne kraje.

Hearts of Iron IV dostępne jest wyłącznie na PC i oferuje lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami. Obecnie grę można kupić za 69,59 zł w trakcie letniej wyprzedaży na Steam. Promocja dobiegnie końca 10 lipca.

  1. Hearts of Iron IV na Steamie
  2. Recenzja gry Hearts of Iron IV – powrót w wielkim stylu

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej