Studio Paradox wreszcie zamierza gruntownie odświeżyć system frakcji w strategii Hearts of Iron IV.
Dwa tygodnie temu gra Hearts of Iron IV obchodziła dziewiąte urodziny. Mimo tak leciwego, jak na tę branżę, wieku tytuł nadal cieszy się wielką popularnością – wczorajszy rekord aktywności wyniósł 57 274 graczy bawiących się równocześnie na Steamie, co było najwyższym wynikiem wśród produkcji firmy Paradox.
Nic zatem dziwnego, że twórcy ani myślą zaprzestać rozwoju tego tytułu. W najnowszym dzienniku deweloperskim autorzy zdradzili trochę swoich planów na przyszłość.
W przyszłości możemy spodziewać się dużych zmian w mechanikach dotyczących frakcji. To element gry, który pozostaje niemalże nietknięty od premiery, więc jego odświeżenie jest bardzo potrzebne.
Od momentu debiutu powiększono co prawda liczbę krajów, które mogą tworzyć frakcje, ale są one zbyt podobne. Jak tłumaczy jeden z projektantów rozgrywki:
Obecnie nie odczuwasz żadnej różnicy, grając na przykład jako państwa Osi w porównaniu do Aliantów, Kominternu czy Chińskiego Zjednoczonego Frontu. Naszym celem jest zmiana tego stanu rzeczy. Chcemy sprawić, by frakcje były bardziej unikalne, a jednocześnie wciągające.
To tylko część z planowanych zmian. Kolejne poznamy w jednym z przyszłych dzienników deweloperskich.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
6

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.