Wielka awaria Steam. Serwery miały problemy, sklep pozostawał niedostępny przez 6 godzin
Steam miał (ma?) niemały problem. W związku z awarią gracze utracili dostęp do sklepu. Większość nie potrafiła uruchomić żadnej gry, chyba że w trybie offline. Sytuacja ciągle nie wydaje się w pełni opanowana.

Aktualizacja (7 października, godz. 11:09)
Problemy Steama nie ustępują. Od czasu do czasu moment próby wejścia do sklepu okraszany jest błędem. Przed momentem miał on następującą treść:
An error occurred while processing your request.
Reference #102.d51c2117.1759827914.e7caec5a
https://errors.edgesuite.net/102.d51c2117.1759827914.e7caec5a
Platforma wydaje się być nieustannie przeciążona. Efektem tego jest naprzemienne, niestabilne działanie strony internetowej, aplikacji PC i aplikacji mobilnej.
Czy ponownie – jak to bywało w przeszłości – odpowiadają za to ataki DdoS, czy jest to jakiś wewnętrzny problem? Czekamy na oficjalne wieści.

Aktualizacja (7 października, godz. 8:54)
Steam… znowu działa. Biorąc pod uwagę sytuację, sugeruję jednak, aby nie przywiązywać do tego faktu większego znaczenia. Pozostaje mieć nadzieję, że tym razem problem został rozwiązany już na stałe.
Aktualizacja (7 października, godz. 8:43)
Zgodnie z naszymi przywidywaniami, serwery ciągle mierzą się z tymczasowymi problemami. Aktualnie otrzymuję taki komunikat przy wejście na stronę Steama:

Aktualizacja (7 października, godz. 8:36)
Z naszych szybkich ustaleń wynika, że była to druga najdłuższa awaria Steam w historii. Dotychczasowe trwały maksymalnie ok. 2 godzin, poza jedną – w 2013 roku platforma Valve zaniemogła na rekordowe 13 godzin. Duży atak DdoS miał też miejsce 8 miesięcy temu.
Aktualizacja (7 października, godz. 8:28)
Wygląda na to, że problem po blisko 6 godzinach został zażegnany. Niemniej będziemy wspólnie z Wami monitorować sytuację, gdyż błąd – jak pokazuje historia – może jeszcze tymczasowo powrócić.
Oryginalna wiadomość (7 października, godz. 8:20)
W godzinach nocnych przestała działać platforma Steam. Po wejściu na oficjalną stronę, otrzymujemy komunikat błędu o treści:
An error occurred while processing your request.
Reference #236.c91c2117.1759817806.440288c
https://errors.edgesuite.net/236.c91c2117.1759817806.440288c
Z informacji zamieszczonych na Reddicie wynika, że awaria trwa od co najmniej 5 godzin.

Próba zalogowania do aplikacji na PC kończy się natomiast ograniczonym dostępem do biblioteki (sklep pozostaje niedostępny). Niemniej i tak Steam nie pozwala uruchomić żadnej z nich, a w moim przypadku możliwe jest jedynie pobieranie aktualizacji. Na szczęście istnieje możliwość przejścia do trybu offline i grania w ten sposób.
Będziemy aktualizować tę wiadomość na bieżąco.