Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 lutego 2020, 13:32

autor: Adrian Werner

Wiedźmin - serial podbija sprzedaż Dzikiego Gonu i książek o 500%

Dzięki grupie analitycznej NPD dowiedzieliśmy się jak bardzo wzrosła sprzedaż książek Andrzeja Sapkowskiego i gry The Witcher 3: Wild Hunt w USA. Skoki były ogromne i jest to zasługa głównie premiery serialu Wiedźmin w serwisie Netflix.

Różne wcielenia marki Wiedźmin napędzają wzajemnie swoją popularność. - Wiedźmin - serial podbija sprzedaż Dzikiego Gonu i książek o 500% - wiadomość - 2020-02-14
Różne wcielenia marki Wiedźmin napędzają wzajemnie swoją popularność.

Premiera serialu Wiedźmin w serwisie Netflix doprowadziła do renesansu popularności gier studia CD Projekt RED. Do tej pory dysponowaliśmy jedynie statystykami ze Steama, ale teraz dzięki grupie analitycznej NPD uzyskaliśmy dodatkowe dane pokazujące skalę tego sukcesu.

Na rynku amerykańskim w grudniu ubiegłego roku sprzedaż pudełkowych wersji gry The Witcher 3: Wild Hunt na PC, Xboksa One i PlayStation 4 była o 63% wyższa niż w ostatnim miesiącu 2018 r. Natomiast po wliczeniu wyników z wydanej w październiku 2019 r. wersji na Nintendo Switch sprzedaż wzrosła aż o 554%.

Przypomnijmy, że w styczniu Wiedźmin 3: Dziki Gon ustanowił nowy rekord aktywności na Steamie – wynosi on 103 tysiące graczy bawiących się jednocześnie.

NPD przeanalizowało również wyniki amerykańskich wydań powieści Andrzeja Sapkowskiego. W dwóch pierwszych tygodniach po premierze serialu sprzedaż książek z serii Wiedźmin w USA była o 562% wyższa niż w analogicznym okresie 2018 roku. Wcześniej pisaliśmy, że wydawnictwo Orbit musiało zlecić dodruk przeszło 500 tysięcy nowych kopii wszystkich ośmiu książek należących do cyklu wiedźmińskiego.

Grupa NPD miała również sporo do powiedzenia na temat wyników samego serialu. W pierwszym tygodniu od premiery przynajmniej dwie minuty pierwszego odcinka odtworzono na 19 milionach amerykańskich kont Netfliksa. Dla porównania, w analogicznym okresie The Umbrella Academy uzyskało wynik 17,5 mln.

Co ważne, widzom, którzy dali szansę serialowi produkcja wyraźnie się spodobała. 75% osób, które zaczęło oglądanie Wiedźmina obejrzało co najmniej 90% pierwszego odcinka. Ponadto w serwisie Rotten Tomatoes 92% widzów oceniło produkcję pozytywnie.

Według analityków NPD serial Wiedźmin skutecznie zagospodarował zwiększone zainteresowanie gatunkiem fantasy wywołane przez Grę o tron. Do tego marka pokazała, że sukces w jednym medium można zostać przeniesiony na inne dziedziny.

  1. Oficjalna strona internetowa serialu Wiedźmin
  2. Recenzja 1. sezonu serialu Wiedźmin – czy Netflix dał radę?

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej