Wiedźmin 4 powstaje przy tej samej „zadziornej energii” co Wiedźmin 3. Deweloperzy z CD Projekt Red słyszą słowa: „Niech będzie brudno. Zróbmy jak kiedyś”
Podczas tworzenia Wiedźmina 4 czuć ducha pracy nad poprzednią częścią. Zdaniem reżysera narracji członkowie studia CD Projekt Red angażują się w najważniejsze zadania, niezależnie od pełnionej funkcji.

Praca nad Wiedźminem 4 to dla studia CD Projekt Red powrót na doskonale znany grunt. Jak twierdzi Philipp Weber – reżyser narracji czwartej części cyklu – zespół cechuje ta sama „zadziorna energia”, bez której nie powstałby Wiedźmin 3: Dziki Gon. Deweloper zdradził, że w firmie panuje „kreatywny chaos”, a proces twórczy często opiera się na intuicyjnym podejściu.
Czasem lubię po prostu powiedzieć: „Zrób to. Niech będzie brudno. Zróbmy jak kiedyś” – wyjawił Philipp Weber w rozmowie z redakcją serwisu GamesRadar+.
Zdaniem twórcy przypomina to model pracy, który zastał w CD Projekt Red, gdy dołączał do studia w 2013 roku jako projektant zadań do Wiedźmina 3. Jak podkreślił, był to czas, kiedy pracownicy zajmowali się wszystkim, co było konieczne, niezależnie od swojego stanowiska. Słowa Webera wskazują na duże zaangażowanie deweloperów oraz swobodę kreacji, przynajmniej na tym etapie prac. Niewykluczone, że wpływ na utrzymanie się podobnej atmosfery mają byli pracownicy studia, którzy niedawno ponownie dołączyli do CD Projektu Red.
Sposób, w jaki chcemy oddać hołd dziedzictwu [Wiedźmina 3 – dop. red], to zachować filozofię, którą wtedy mieliśmy – podejście do tworzenia gry, troskę o szczegóły, sposób opowiadania historii – i tego się trzymać.
Weber podkreślił też, że studio robi wszystko, by „czwórka” była kontynuacją z prawdziwego zdarzenia. Dlatego przygody Ciri mają nawiązywać do najlepszych elementów poprzednich części, ale jednocześnie nieść powiew świeżości. Jaki będzie tego rezultat, dowiemy się nie wcześniej niż w 2027 roku, na który wstępnie zaplanowano premierę Wiedźmina 4 na PC oraz konsolach PS5 i Xbox Series S/X.
Jeśli chcielibyście dowiedzieć się więcej o modelu pracy w CD Projekt Red, warto sięgnąć po książkę Wilczym śladem. Historia powstania gry Wiedźmin 3 Zbigniewa Jankowskiego. Zdradza ona informacje m.in. o drodze od pomysłu do realizacji, wyciętych elementach czy poświęceniu członków zespołu.