Wiedźmin 3 miał z tym problem, twórca wraca po latach do krytykowanej funkcji
Philipp Weber podczas streama z okazji 20. urodzin CD Projekt RED zdradził, dlaczego na Skellige w Wiedźminie 3 jest tyle znaków zapytania. Jak mówi, to jego sprawka.
Miriam Moszczyńska

Wczoraj odbyła się kolejna transmisja na żywo z okazji 20. urodzin CD Projekt RED. Tym razem omówiony został Wiedźmin 3, dzięki czemu dowiedzieliśmy się m.in. o tym, dlaczego na Skellige jest tak wiele znaków zapytania.
Błąd początkującego dewelopera
Jak przyznał Philipp Weber (reżyser kampanii), to on odpowiada za natłok nieodkrytych miejsc na Skellige. W 2014 roku, kiedy czas produkcji Wiedźmina 3 dobiegał końca, CDPR potrzebował czegoś, czym mógłby wypełnić mapę gry.
Idealnym narzędziem była kontrabanda ukryta wokół Skellige, która pierwotnie nie miała być w ogóle oznaczona na mapie.
Mogę swobodnie przyznać, że jestem jedną z tych osób, które faktycznie postawiły te znaki zapytania. To było już pod koniec 2014 roku, więc niedługo przed premierą, kiedy w zasadzie po prostu zasypaliśmy nimi świat. Nie mieliśmy zbyt wiele czasu, więc było to w dużej mierze na zasadzie: „ok, musimy to zrobić, ale nie jesteśmy w stanie zrobić tego idealnie”.
Plan był inny
Skoro kontrabanda nie miała być oznaczona na mapie, to jak gracz miał wiedzieć, że w wodzie znajduje się coś interesującego? Otóż, jak wyjaśnia deweloper, to mewy krążące nad określonym miejscem nad wodą miały wskazywać nam, gdzie znajduje się skrytka.
Definitywnie urozmaiciłoby to eksplorację i uczyniło mapę nieco bardziej przejrzystą. W końcu Skellige aż ugina się pod naporem znaków zapytania. Niemniej Philipp Weber przyznaje, że drugi raz z pewnością nie popełni tego samego błędu, zatem o pytajniki w kolejnym Wiedźminie nie musimy się martwić.
Nowy Wiedźmin
Będąc już w temacie nowej odsłony wiedźmińskiej serii, warto przypomnieć, że w produkcję gry zaangażowane jest aktualnie ponad 100 osób, a sam projekt znajduje się w fazie preprodukcji. Niestety data premiery nowej części, która roboczo nazywana jest Wiedźminem 4, nie jest znana, choć produkcja powstaje już od 3-4 lat.
Tego, co wiemy o nowym Wiedźminie, jest oczywiście o wiele więcej. Pełen opis owych faktów znajdziecie w tekście Karola Laski, który znajdziecie poniżej.
- Wiedźmin 3 Dziki Gon – poradnik do gry
- CD Projekt RED – oficjalna strona
- Od Wilka do Rysia – przypomnij sobie rynsztunki i szkoły z gier o Wiedźminie

Wiedźmin 3: Dziki Gon
The Witcher 3: Wild Hunt
Data wydania: 19 maja 2015
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- ciekawostki growe
- CD Projekt RED
- polskie gry
- gry RPG
- Wiedźmin (marka)
- PC
- PS4
- XONE
- Switch
- PS5
- XSX
Komentarze czytelników
Little Joe Generał

Czyli zamiast znaczników do których się chodzilo/pływało, byłyby jakieś "mewy" to miałoby mnie zachęcić do zbierania tych skrzynek? Ja wszystko zebrałem za drugim podejściem i nie było tam kompletnie nic wartosciowego! Ale widziałem gdzie to jest więc się wkręciłem w monotonię żeby to wymaksowac. A tak co? Miałbym lukać w niebo "O! Mewy się zesraly! Tu będzie coś fajnego!". A potem okazałoby się ze jest tam dokładnie to samo gowno... nie ma co, zaiste jeszcze bardziej by mnie to zmotywowało do zbierania tego gówna...
Dante_0 Chorąży
Artykuł o wiedźminie i ma więcej plusów niż minusów. Ktoś wytłumaczy o co chodzi??
Mitsuki Generał
Może to niepopularna opinia, ale wolałbym by z tymi znacznikami zrobiono jak w RDR2, że są nieoznaczone więc możesz całkiem przypadkowo sobie chodzić, i natrafić na miniquesta.
mbwrobel Centurion
Absolutnie mi pytajniki nie przeszkadzają. Za którymś razem nawet "złapałem je wszystkie", dzięki czemu wymaksowałem wszystkie wiedźmińskie zestawy. Ale nie mam bólu doopy, gdy zostają na mapie jakieś nieodkryte.
deTorquemada Generał

Zapchaj dziura zwykła :)
PS: Co nie zmienia faktu, że zebrałem wszystkie xD