Wiedźmin 3 i dalej nic; dlaczego inne wiedźmińskie gry nie były hitami?
Wiedźmin 3 wysoko zawiesił poprzeczkę innym wiedźmińskim grom firmy CD Projekt. Dlaczego nie odniosły one sukcesu? Zapraszamy na podcast GRYOnline.pl.

W dzisiejszym newsie o Wiedźminie III: Dzikim Gonie… nie skupimy się na tej produkcji, tylko na innych wiedźmińskich grach ze stajni firmy CD Projekt. Dlaczego zatem zacząłem w ten – powiedzmy – żartobliwy sposób? Dlatego, że o „trójce” pisaliśmy naprawdę dużo, a Wy to zauważyliście.
Czemu zaś pisaliśmy tak dużo? Bo Dziki Gon odniósł na tyle duży sukces i do dziś cieszy się tak ogromną popularnością, że społeczność z uwagą śledzi wszelkie doniesienia na temat tej gry. Bazując na jej światowym fenomenie, „Redzi” próbowali swoich sił w innych wiedźmińskich produkcjach. Można tu wymienić mobilnego Pogromcę potworów, bardzo dobre Wiedźmińskie opowieści, Gwinta czy The Witcher Battle Arena.
Żadna z tych gier nie odniosła jednak dużego sukcesu. Ba, w przypadku niektórych trudno nawet mówić o małym sukcesiku. Dlaczego? Na to pytanie spróbowali odpowiedzieć nasi redaktorzy – a konkretnie Michał Mańka, Krystian Smoszna i Adam Zechenter – w 26. odcinku podcastu GRYOnline.pl. Podobnie jak poprzednich epizodów, wysłuchacie go w serwisach YouTube, Spotify, Apple Podcast i Anchor.fm. Linki do nich znajdziecie poniżej.
Podcast GRYOnline.pl w YouTube
Podcast GRYOnline.pl w Spotify
Podcast GRYOnline.pl w Apple Podcast
Podcast GRYOnline.pl w Anchor.fm
Michał, Krystian i Adam zastanawiają się nad tym, czego zabrakło wyżej wymienionym grom, by mogły chociaż zbliżyć się do sukcesu Wiedźmina 3 (nie mówiąc o jego powtórzeniu). Pomysły wydawały się dobre – produkcja a la Pokemon GO; sieciowa, rozbudowana wersja karcianej minigry z Dzikiego Gonu; jej iteracja stanowiąca gameplayową bazę gry fabularnej, ukazującej wydarzenia, które w książkach Sapkowskiego zostały tylko zarysowane; gra typu MOBA.
Może właśnie tu tkwi odpowiedź? W braku oryginalności i próbie podążania za trendami? A może przyczyna leży jeszcze gdzie indziej? Dowiedzcie się, co sądzą na ten temat nasi redaktorzy, słuchając najnowszego odcinka podcastu GRYOnline.pl. Następnych spodziewajcie się – tradycyjnie – w kolejne piątki.
Komentarze czytelników
NOWAHUTANACZASIE Konsul

''''nie wiem jaki jest sens porównywać wielką grę AAA+ z jakimiś odpadami które CDP wrzucał na rynek aby w ogóle coś wrzucać. ''''
Dokładnie
A.l.e.X Legend

nie wiem jaki jest sens porównywać wielką grę AAA+ z jakimiś odpadami które CDP wrzucał na rynek aby w ogóle coś wrzucać. Po prostu firma była za mała w swoim cyklu produkcyjnym aby dostarczyć r/r czy nawet co dwa lata duży produkt. Niemniej wszystkie wielkie premiery od CDP jak Wiedźmin II, III, Cyberpunk 2077 to absolutnie topowe pozycje. Jak wydadzą Wiedźmina IV będzie to samo, musimy po prostu poczekać.
rebornnarsil Pretorianin

Po rozkminie dlaczego karcianka i gra mobilna nie odniosły takiego sukcesu, proponuję temat dlaczego gra usługa oraz battle royale wiedźmin nie odniosą sukcesu. A potem na wszelki wypadek wysłać to do CDPR.