Wiedźmin 3: Dziki Gon - mod First person mode pozwala oglądać świat z oczu Geralta
Doczekaliśmy się wreszcie premiery moda First person mode do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Projekt pozwala na aktywację sprawnie działającego trybu pierwszoosobowego.
Pod koniec lipca pisaliśmy o dobiegających końca pracach nad modem First person mode do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, czyli projektem, którego celem jest, zgodnie z nazwą, dodanie trybu pierwszoosobowego do przeboju studia CD Projekt RED. Autor modyfikacji, fan o ksywce SkacikPL, nie kazał nam na nią długo czekać i została ona już udostępniona do pobrania dla wszystkich zainteresowanych.

Mod pozwala oglądać świat z oczu Geralta. Tryb pierwszoosobowy bardzo dobrze sprawdza się w akcji, a dodatkowo autor pozwolił ustawiać pole widzenia (maksymalna wartość FOV to 100) i konfigurować odrębnie czułość myszki przy rozglądaniu się w pionie, jak i poziomie. Do tego wszystko to zrobiono tak, żeby nie wchodziło w konflikty z innymi modyfikacjami.
Autor tworząc swój projekt stosował sprytne sztuczki kamery, dzięki czemu całość wygląda bardzo fajnie, ale ma jedno poważne ograniczenie – mod działa tylko podczas eksploracji na piechotę. W przypadku walki oraz jazdy konno gra przestawia się na widok trzecioosobowy.
Instrukcja obsługi:
1. Projekt do działania wymaga posiadania aktywowanej konsoli. Można tego dokonać na dwa sposoby – zainstalować specjalnego moda, albo otworzyć w notatniku plik general.ini (znajdziecie go w „...The Witcher 3 Wild Hunt\bin\config\base”, znaleźć tam sekcję [General] i dodać w niej linię:
DBGConsoleOn=true
Potem należy zapisać zmiany w pliki general.ini
2.Następnie wypakujcie archiwum z modem First person mode do głównego folderu z grą.
3.Uruchomcie grę i załadujcie jakiś zapisany stan gry.
4.Włączcie konsole (standardowo będzie to klawisz „~") i aktywujcie komendę:
fphook
Komendę tę trzeba wpisywać przy każdym załadowaniu gry. Po jej aktywacji włączanie/wyłącznie trybu FPP odbywa się za pomocą klawisza „P”.
5. Mod oferuje dodatkowe opcje, aby uzyskać ich listę aktywujcie w konsoli komendę
fphelp
Więcej:Borderlands 4 może być ładne. Testujemy DLSS 4 i Reflex w akcji
Komentarze czytelników
zanonimizowany1189661 Chorąży
Mod, który bije Skyshita na głowę.
zanonimizowany1152280 Pretorianin
Mi pomogliście. Przejrzyście opisane i fajny mod.. Skorzystałem. Ci co biadolą "boże Wiedźmin" to ludzie którzy po 2000 godzin spędzili w Gothicu i Skyrimie. Nie twierdzę że to nie są gracze. Ale spędziłem z Wiedźminem blisko 400 godzin i starczy. Gram od czasu do czasu.. Będę grać od czasu do czasu.. Bo to najlepsza gra fantasy. I to z najbardziej dojrzałym uniwersum, klimatem, postaciami.. i tak dalej. Gra której Skyrim może polerować cholewki. A Gothic podcierać tyłek. I nie obrażę się jak CD Projekt nie wyda porządniejszych narzędzi moderskich. Chociaż uważam że wyda. Wersja Goty to zapewne 3-5 milionów dodatkowej sprzedaży. Jeżeli dzisiaj założymy 18 milionów kopii W3 (z dodatkami) to myślę że Gota pozwoli na dobicie do 25 milionów. Oczywiście nie sama.. Ale jako gruntowana siła. I teraz pytanie brzmi. Wydać narzędzia razem z Gotą czy jakichś czas po niej.. By np stworzyć kolejne skrzydło? Myślę że teraz patrzą głównie na fanów. Czyli wydadzą im Gote.. A później przyjdzie czas na pełnoprawne narzędzia moderskie.. Gdy cena W3 będzie już spadać. Zresztą.. Przecież W2 też chyba dostał dopiero po 2 latach.. a logiczne że W3 dostanie później bo żywotność jako tako kierował ostatni dodatek. I to chyba od niego powinniśmy liczyć czas :)
Irek22 Legend

sebogothic [8.9]
To po co mi otwarty świat skoro i tak nie mogę zacząć poszukiwań Ciri od Skellige?
Ja to bym w ogóle poszukiwania na Skellige i w ogóle tę lokację (z odpowiednio wysokimi poziomami zarówno zadań, jak i przeciwników) udostępnił dopiero po wykonaniu głównego wątku fabularnego w Velen i Novigradzie. A te drugie poprowadził liniowo, w sensie: Krwawy Baron->Keira Metz->Novigrad. Bo przez to, jak jest to rozwiązane obecnie 1) fabularnie gra się rozmywa i 2) mając np. 28 lvl kierowany przeze mnie Geralt płynie na Skellige, by wykonywać zadania np. 12-levelowe (w tym te z wątku głównego!).
Zgadzam się z sebogothiciem co do mechaniki Wiedźmina 3 - jest ona nieprzemyślana, źle zrealizowana i po prostu ssie. Z tym, że według mnie - głównie (głównie, bo nie tylko) właśnie przez mechanikę - jest to najsłabsza część serii.
PanLateret [11]
A później przyjdzie czas na pełnoprawne narzędzia moderskie..
Nie będzie narzędzi moderskich do Wiedźmina 3.
vg24a3 Chorąży
Marudni ludzie, gra jest świetna i niech sobie o niej gadają ile chcą w końcu ich strona internetowa! nie chcecie nie czytajcie!