Od dziś Watch Dogs 2 dostępne jest na komputerach osobistych. W sieci pojawiły się już pierwsze testy tej wersji, z których wynika, że tym razem Ubisoft przyłożył się do roboty i dostarczył udany port.
Kamil Zwijacz
Dwa tygodnie temu na konsolach Xbox One i PlayStation 4 odbyła się premiera Watch Dogs 2 – kontynuacji wydanego w 2014 roku sandboksa. Tytuł zebrał pochlebne opinie i jest chwalony m.in. za bardziej rozbudowaną rozgrywkę niż w pierwszej części czy też dobrze zaprojektowany świat, którego eksploracja sprawia frajdę. W niektórych tekstach wśród wad wymieniono jednak spadki animacji oraz okazjonalne błędy, co zapewne wzbudziło obawy o debiutującą dziś wersję PC-tową. Gracze komputerowi nie mają bowiem w ostatnim czasie szczęścia i deweloperzy często wypuszczają niedopracowane produkcje. Ubisoft postanowił jednak dać swoim deweloperom kilkanaście dni więcej, by mogli odpicować Watch Dogs 2 na blaszakach. Jaki jest tego efekt?
Obecnie w sieci nie znajdziemy zbyt wielu tekstów dotyczących wersji PC, ale np. w serwisie PCInvasion przygotowano artykuł związany z kwestiami technicznymi tytułu i jego optymalizacją. Z przeprowadzonych przez dziennikarza testów wynika, że tym razem Ubisoft dał radę i w porównaniu do np. Mafii III od 2K Games, otrzymaliśmy naprawdę porządny port. Deweloperzy udostępnili szereg opcji pozwalających na dostosowanie ustawień graficznych do posiadanego sprzętu, a nawet zatroszczyli się o takie szczegóły jak pasek pokazujący zużycie pamięci VRAM. Autor tekstu zauważył także, że choć gra zasugerowała mu zabawę w 1080p i 30 klatkach przy wysokich ustawieniach (dokładniej pisząc mieszance ustawień wysokich i bardzo wysokich), tak jego komputer wyposażony w procesor Intel Core i7-3820, 16 GB RAM-u i kartę grafiki Nvidia GeForce GTX 970 bez większych problemów radził sobie z utrzymywaniem animacji w okolicach 60 FPS-ów, z okazjonalnymi spadkami do 40 klatek. Po obniżeniu detali produkcja trzymała poziom 54-60 FPS-ów, a na najniższych ustawieniach animacja przestała się wahać całkowicie. Autor ponarzekał trochę na jakość cieni i tekstur, przy czym w ustawieniach ultra ten problem może nie występować.
W niemieckim serwisie PC Games Hardware dokonano testów gry, z wynikami których zapoznacie się poniżej. W skrócie, posiadacze najmocniejszych kart pokroju GeForce’a GTX 1080, 1070 i 980Ti mogą liczyć na zabawę w okolicach 60 klatek na najwyższych ustawieniach. Osoby dysponujące słabszymi układami, jak GTX 1060 i GTX 970, muszą zadowolić się 30-40 klatkami w tych samych ustawianiach.

Pozytywne opinie wyrażają także sami użytkownicy. Na Steamie opublikowano około 500 recenzji, z których większość jest pochlebna. Niestety na ten moment to wszystko, co wiemy na temat PC-towego wydania Watch Dogs 2. Wydaje się jednak, że nie jest to tak tragiczna wersja jak swego czasu Batman: Arkham Knight, wspominana wcześniej Mafia III czy Assassin's Creed: Unity, ale dla pewności warto poczekać jeszcze na większą liczbę testów i recenzji.

Więcej:Jak wstrzymać konsumpcję towaru w Anno 117? Problem z garum dla cesarza
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
19