Wadliwe sterowniki Nvidia Game Ready 572 pod lupą. „To może być najgorsza premiera GPU jaką widziałem”

RTX-y 30, 40 i 50 borykają się z problemami spowodowanymi przez sterowniki Nvidia Game Ready 572. Sprawie tej postanowiło przyjrzeć się Gamer Nexus.

futurebeat.pl

Agnieszka Adamus

Wadliwe sterowniki Nvidia Game Ready 572 pod lupą. „To może być najgorsza premiera GPU jaką widziałem”, źródło grafiki: Unsplash | Christian Wiediger.
Wadliwe sterowniki Nvidia Game Ready 572 pod lupą. „To może być najgorsza premiera GPU jaką widziałem” Źródło: Unsplash | Christian Wiediger.

Od dłuższego czasu w sieci pojawiają się doniesienia na temat sterowników Nvidia Game Ready 572.XX. Wiele osób skarży się na problemy z crashami w trakcie rozgrywki czy niższą wydajnością. Problemowi postanowiło przyjrzeć się Gamer Nexus. Udało im się nie tylko odtworzyć problemy występujące na RTX-ach 30, 40 i 50, ale wskazać potencjalne rozwiązania.

Wielomiesięczne problemy ze sterownikami Game Ready 572.XX

Pierwsze problemy ze sterownikami pojawiły się na początku tego roku. Wówczas zaczęły spływać raporty o tym, że najnowsza ich wersja Nvidii może powodować istotne problemy. Głos w tej sprawie zabrali nawet deweloperzy takich produkcji jak inZoi czy The First Berserker: Khazan wystosowali odpowiednie komunikaty i zasugerowali powrót do starszych wydań.

Doniesienia te na własnej skórze przetestowali Gamer Nexus. Na podstawie setek wpisów na Reddicie spróbowali oni odtworzyć część z błędów. Efekty nie są zaskakujące. Problemy faktycznie występują. Co więc udało się skopiować? Przyjrzymy się kilku przykładom.

  1. Zawieszanie się Cyberpunka 2077 podczas ładowania.
  2. Crash Marvel Rivals podczas włączania generowania klatek.

Gamer Nexus udało się ustalić również, że błędy te występują w konkretnych warunkach. Przykładowo dużym problemem okazują się dwa monitory. Kolejność ich podpięcia ma znaczenie w tej sytuacji. Świetnie pokazał to przypadek Cyberpunka 2077, gdzie zamienienie portów spowodowało, że problem przestał występować.

Okazuje się również, że za problemy odpowiadają technologie takie jak DLSS oraz G-Sync. Wyłącznie ich również powoduje, że część błędów przestaje występować. Można więc spróbować je wyłączyć, by zniwelować ryzyko crasha.

Oczywiście ostateczne rozwiązanie powinno przyjść od Nvidii. Kiedy jednak pojawią się poprawki? Tego nie wiadomo.

Podobało się?

0

Agnieszka Adamus

Autor: Agnieszka Adamus

Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl