Już wkrótce gracze będą mogli przenieść się do starożytnych Pompejów i odbudować miasto po jednej z największych katastrof w historii. Pompeii: The Legacy zadebiutuje we wczesnym dostępie w połowie września.
 
Rok temu ujawniono grę strategiczną typu city builder zatytułowaną Pompeii: The Legacy, w której głównym celem będzie odbudowa i zarządzanie starożytnymi Pompejami po katastrofalnej erupcji Wezuwiusza. Od zapowiedzi minęło już trochę czasu, ale teraz twórca nareszcie podzielił się z graczami dokładną datą premiery swego debiutanckiego dzieła w Steam Early Access.
Ponieważ gra trafi najpierw do wczesnego dostępu, nie należy oczekiwać całej zaplanowanej przez twórcę zawartości. We wpisie na Steamie przekazał on, że na premierę tytuł zaoferuje trzy tryby rozgrywki:
Deweloper podkreślił, że podstawowe systemy będą w pełni funkcjonalne, ale aspekt military początkowo zostanie wprowadzony w najbardziej podstawowej formie. Zaawansowane mechaniki walki pojawią się w późniejszych aktualizacjach, podobnie jak nowe funkcje, usprawnienia graficzne oraz lepszy balans rozgrywki.
Na krótko przed premierą w Steam Early Access twórca udostępni również plan rozwoju Pompeii: The Legacy, dzięki czemu gracze otrzymają jasny obraz tego, jak wzbogaci się tytuł w trakcie wczesnego dostępu.
W nadchodzących tygodniach udostępnione zostaną też blogi deweloperskie, w których deweloper omówi najważniejsze aspekty gry, takie jak system produkcji, handel oraz wojsko. W późniejszym terminie twórca przewiduje również dodanie wsparcia dla modów.
Wczesny dostęp ma potrwać około sześciu miesięcy, choć okres ten może ulec zmianie. Cena gry nie została jeszcze ujawniona.
Więcej:Premiera PoE: Keepers of the Flame już dziś. Znamy rozmiar patcha i godzinę startu
 
Data wydania: 23 września 2025 Wczesny dostęp
Steam
0

Autor: Marcin Bukowski
Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).