Jeśli lubicie strategie ekonomiczne w stylu Cities: Skylines, ale poważnie myślicie o Imperium Rzymskim, to niezależne Siscia Games ma dla Was niezłą propozycję – zwiastun oraz informacje o nadchodzącym Pompeii: The Legacy.
Dobra wiadomość dla tych, którzy zjedli zęby na Cities: Skylines i cenią sobie ten typ rozgrywki, ale mają dość obserwowania współczesnego zakorkowanego miasta. Chorwackie studio Siscia Games ujawniło Pompeii: The Legacy. Gra zapowiada się na gratkę dla tych, którzy uwielbiają budować miasta, zmagać się z wirtualnymi kryzysami i urabiać rzymską elitę. Niektórzy wskazują nawet na pewne podobieństwa do mechanik z Cywilizacji.
Akcja tej strategii ekonomicznej o budowaniu miasta rozpocznie się około roku 59 p.n.e., 20 lat po tym, jak erupcja Wezuwiusza zostawiła po Pompejach zgliszcza. Wcielimy się w głowę rzymskiej rodziny, która przybywa na miejsce katastrofy z zadaniem przywrócenia metropolii dawnej chwały. Jak podają twórcy na Steamie, kampania w Pompeii: The Legacy ma być głęboko zanurzona w nawiązaniach do wydarzeń historycznych.
Jako że „fabularnie” rozgrywka potrwa 200 lat (pokierujemy kolejnymi przedstawicielami rodu), to wejdziemy w kontakt z takimi cesarzami jak Hadrian czy Marek Aureliusz. Za spełnianie zadań od rzymskich oficjeli otrzymamy dodatkowe nagrody. A co poza tym? Oczywiście będziemy zarządzać zasobami, rozbudowywać miasto, dbać o potrzeby mieszkańców (a przynajmniej spróbujemy). Jak możemy przeczytać na Steamie, „każde dobro i każda droga mają znaczenie”.
Będziemy też tworzyć szlaki handlowe, rozwijać premie rodowe, badać technologię oraz poszerzać horyzonty poprzez filozofię. Od nas zależy, w jakim kierunku będzie przebiegać ewolucja na poszczególnych „drzewkach”. Naturalnie, nie będzie za lekko, więc szykujcie się na zmagania z kataklizkami, erupcjami wulkanu, plagami czy powodziami. Wiecie, klasyka.
Dokładna data nie jest znana, ale Siscia Games planuje premierę na okolice trzeciego kwartału 2025 roku, Możliwe, że przed wypuszczeniem pełnej wersji będziemy mogli ograć demo w postaci wersji alfa. Gra ukaże się na PC (póki co w angielskiej wersji językowej).
7

Autor: Hubert Sosnowski
Do GRYOnline.pl dołączył w 2017 roku, jako autor tekstów o grach i filmach. Do 2023 roku szef działu filmowego i portalu Filmomaniak.pl. Pisania artykułów uczył się, pracując dla portalu Dzika Banda. Jego teksty publikowano na kawerna.pl, film.onet.pl, zwierciadlo.pl oraz w polskim Playboyu. Opublikował opowiadania w miesięczniku Science Fiction Fantasy i Horror oraz pierwszym tomie Antologii Wolsung. Żyje „kinem środka” i mięsistą rozrywką, ale nie pogardzi ani eksperymentami, ani Szybkimi i wściekłymi. W grach szuka przede wszystkim dobrej historii. Uwielbia Baldur's Gate 2, ale na widok Unreal Tournament, Dooma, czy dobrych wyścigów budzi się w nim dziecko. Rozmiłowany w szopach i thrash-metalu. Od 2012 roku gra i tworzy larpy, zarówno w ramach Białostockiego Klubu Larpowego Żywia, jak i komercyjne przedsięwzięcia w stylu Witcher School.