W LoL-u od 11 lat istnieje bug, o którym nikt nie miał pojęcia

Wczoraj okazało się, że w grze League of Legends od 11 lat istnieje bug, o którym do tej pory nikt nie wiedział. Deweloperzy odkryli go w podobnym momencie co gracze i już wkrótce zniknie on z oficjalnych serwerów.

Paweł Woźniak

W LoL-u od 11 lat istnieje bug, o którym nikt nie miał pojęcia - ilustracja #1
W League of Legends przez 11 lat istniał błąd, o którym nikt nie wiedział.
W SKRÓCIE:
  • gracze odkryli bug w League of Legends, który istnieje w grze podobno od wersji alfa;
  • okazało się, że stwory oblężnicze drużyny niebieskiej mają nieco większy zasięg od stworów drużyny czerwonej;
  • deweloperzy również ostatnio zwrócili uwagę na ten błąd i zostanie on naprawiony w następnym patchu.

Ci z Was, którzy nie grają na co dzień w League of Legends, mogą sobie nie zdawać sprawy z tego, że królująca na rynku MOBA od samych początków swojego istnienia cały czas zadziwia graczy rozmaitymi błędami. Pewien youtuber o nicku Vandiril słynie m.in. z wyszukiwania najdziwniejszych bugów w grze i dzielenia się nimi na swoim kanale. Tej nocy udostępnił filmik, w którym opisuje dość znaczący błąd istniejący w produkcji od wersji alfa.

Okazało się bowiem, że stwory oblężnicze drużyny niebieskiej (które pojawiają się na wszystkich liniach co kilka fal) mają nieco większy zasięg od stworów tego samego rodzaju u drużyny czerwonej. Tą informacją jako pierwszy podzielił się na Reddicie użytkownik Caenen, a Vandiril opisał ją w bardziej przystępny sposób na swoim materiale, który możecie obejrzeć poniżej.

Gracze zaczęli zastanawiać się, czy taka różnica w ogóle ma jakikolwiek wpływ na grę. W „laboratoryjnych warunkach”, gdy na linii nie ma żadnych bohaterów, a stwory pozostawione są samym sobie, drużyna niebieska ma wtedy przewagę, bowiem omawiane stwory atakują odrobinę wcześniej, co może sprawić, że przez to będą lepiej przepychać linię. Jednak w normalnych grach element ten jest praktycznie niezauważalny, ponieważ na alejkach zawsze coś się dzieje i na wynik rozgrywki wpływa zbyt wiele innych czynników.

Co ciekawe, okazało się, że deweloperzy ze studia Riot Games wykryli omawianego buga w podobnym momencie co gracze i błąd został naprawiony już na serwerze testowym. Wraz z nadejściem kolejnego patcha nie uświadczymy go również w oficjalnej wersji gry. Niemniej jednak sam fakt, że twórcy dopuścili do tego, iż znajdował się on w grze przez tyle lat, może wprawiać w osłupienie.

League of Legends

League of Legends

PC
po premierze

Data wydania: 6 października 2009

Informacje o Grze
7.5

GRYOnline

6.5

Gracze

8.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

31

Paweł Woźniak

Autor: Paweł Woźniak

Od 2019 roku związany z GRY-OnLine, gdzie zaczynał jako autor newsów, a obecnie jest jednym z redaktorów tvgry. Obecnie interesują go przede wszystkim gry RPG, soulslike i metroidvanie, ale sporą część gamingowego życia poświęcił też produkcjom sieciowym. W grach ceni sobie głównie rozbudowane mechaniki rozwoju postaci oraz swobodę w działaniu, a na omawiane tytuły stara się patrzeć z różnych perspektyw. Od 2023 roku prowadzi również swój kanał na YouTube.

Gabe Newell stawia na Xboksa Series X

Następny
Gabe Newell stawia na Xboksa Series X

Gracze Red Dead Online w końcu doczekali się dużej aktualizacji

Poprzedni
Gracze Red Dead Online w końcu doczekali się dużej aktualizacji

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl