Wczorajszy stream twórców Cities: Skylines 2 przyniósł sporo informacji, choć ta o braku pewnej funkcji znanej z oryginału nie ucieszyła graczy.
Do ostatniej wiadomości studia Colossal Order na X/Twitterze, poświęconej terraformacji, dołączony został screen, na którym widać opisane w tej wiadomości linie konturowe terenu. Niewykluczone zatem, że pomocna funkcja jednak trafi do podstawowej wersji gry, ewentualnie zostanie do niej wprowadzona w jednej z pierwszych łatek.
Kontynuacja Cities: Skylines już zyskała uznanie graczy dzięki wpisom twórców, którzy dokładnie omówili nowości i zmiany w „dwójce”. Jednakże w grze zaistnieją też pewne braki względem poprzednika. Jednym z nich będzie nieobecność w Cities: Skylines 2 podstawowej i bardzo przydatnej funkcji znanej z oryginału: linii konturowych terenu.
Gwoli ścisłości, w pierwszym CS-ie funkcja ta (notabene dodana w aktualizacji) widoczna jest tylko przy podglądzie wysokości terenu z poziomu edytora map. Jednakże gracze uznali te linie za tak przydatne przy budowaniu m.in. na wzgórzach (via serwis Reddit), że sporą popularnością cieszyły się mody pozwalające wyświetlać je w dowolnym momencie, takie jak Toggle It oraz już niedziałający Topographic Lines Toggle.
Jedyną nadzieją dla fanów jest to, że wzmianka o braku takiej opcji „na premierę” oznacza, że pojawi się ona w przyszłej aktualizacji. Niektórzy internauci bagatelizują ten problem, bo – jak twierdzą – po setkach godzin gry nie wiedzieli o tej funkcji, dopóki nie zajrzeli do materiałów zamieszczanych przez youtuberów.
Na szczęście transmisja „Let’s Start a City!” przyniosła też inne wieści, które poprawiły fanom humor. Część z nich to drobiazgi pokroju liści drzew zmieniających kolor jesienią i przykryciu ich śniegiem zimą (czego nie było widać na dotychczasowych materiałach). Jednakże fani docenili też znacznie ulepszone narzędzie do tworzenia dzielnic, choć już kwestia chodników podzieliła internautów.
Cities: Skylines 2 ukaże się 24 października na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Gra będzie też od razu dostępna w usługach Xbox Game Pass oraz PC Game Pass.
Może Cię zainteresować:
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
3

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).