Usługa OnLive zintegrowana z platformą Google TV

Od tej pory użytkownicy platformy Google TV mogą korzystać z funkcji społecznościowych oferowanych w usłudze OnLive. Wkrótce dojdzie do tego możliwość uruchamiania gier.

Marcin Skierski

Platforma Google TV została oficjalnie zintegrowana z usługą OnLive. Dzięki temu użytkownicy telewizorów i dekoderów posiadający Google TV będą wkrótce mogli uruchamiać gry bez konieczności posiadania jakiejkolwiek konsoli stacjonarnej lub PC.

Na razie współpraca obu platform sprowadza się do opcji ściągnięcia aplikacji OnLive Viewer i testowania możliwości społecznościowych (listy przyjaciół, czytanie wiadomości, oglądanie trwających rozgrywek itd.) dostępnych w ramach OnLive. W najbliższej przyszłości planuje się obsługę wszystkich funkcji, a więc przede wszystkim wspomnianą opcję testowania gier wchodzących w skład katalogu OnLive.

Usługa OnLive zintegrowana z platformą Google TV - ilustracja #1

Powyższa wiadomość wprawdzie nie dotyczy bezpośrednio polskiego odbiorcy, ale daje ogólny obraz na temat tego, co czeka nas w przyszłości. Zarówno Google TV, jak i OnLive to usługi opierające się na technologii Cloud. W tym pierwszym przypadku można za pośrednictwem połączenia internetowego oglądać filmy lub słuchać muzyki po uiszczeniu odpowiedniej opłaty. Niedługo do tego zestawu dojdzie możliwość testowania gier.

Obie usługi wciąż są dostępne tylko w wybranych krajach na świecie, ale ciągły rozwój może wpłynąć na wzrost ich popularności. To także poważne zagrożenie dla konsol stacjonarnych i pecetów – w przypadku OnLive mowa o graniu bez konieczności posiadania takowych platform. Wszelkie dane są bowiem na bieżąco przesyłane w postaci obrazu z zewnętrznych serwerów, na których uruchamiane są gry.

Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2012-01-12
17:39

hansatan Generał

hansatan

Jeszcze kilka lat i będziemy grać w Skyrim i Crysis na telefonie, bądź tablecie za 500zł... Oczywiście o ile wielkie koncerny tego nie zbojkotują :)

Na razie największym problemem tego przedsięwzięcia jest szeroko pojęta infrastruktura sieciowa... Z tego co wiem minimalne wymagania to 10 Mbitów połączenia, zalecane coś koło 6 MB/s

Komentarz: hansatan
2012-01-12
18:02

zanonimizowany636508 Centurion

Kazio:
WTF?
"Wykorzystywanie starego komputera jako terminal do obsługi komputera o nieporównywalnie większych możliwościach", tak, to jest stare jak świat, ale używanie telewizora, który nie bierze na siebie żadnych obliczeń, do obsługi komputera o super-hiper-full-wypas możliwościach oraz jego dodatkowym obciążeniem o 1 000 000 terminali (użytkowników) wykonujących zupełnie różne obliczenia jest nierealne :) Przypominam, że obecnie najsilniejszy procesor świata (nie projektowany specjalnie do super komputerów obliczeniowych jak w NASA chociażby), ma zaledwie 24 rdzenie, czyli w tym samym momencie może wykonać ok. 40 równoległych operacji (ma niestety tylko 2 strumienie danych, ale planowana jest wersja 8 strumieniowa).

Do 2015 roku ma być opracowany komputer kwantowy do sprzedaży użytkowej (domowy PCQ (Quant)), a przypominam, że ta technologia jest kilkadziesiąt... milionów razy wydajniejsza, niż wszystko, co do tej pory widzieliśmy. Dopiero wtedy Chmurka będzie miała sens i opłacalność :)

Komentarz: zanonimizowany636508
2012-01-12
18:15

zanonimizowany584309 Chorąży

👍

Ja korzystam z OnLive mam 6 MB/s i jeszcze mi się ani razu nic nie przycięło... Ogólnie u nas mało się mówi o tej usłudze albo ja po prostu nic nie słyszałem ale jak to ściągnąłem i odpaliłem sobie Arkham City na moim starym kompie to byłem pod wielkim wrażeniem. W ogóle też myślałem że będzie potrzebny jakiś super net żeby to wszystko płynnie chodziło. Robią też dobre promocje np udostępniali na 3 dni borderlands i mogłeś grać ile chcesz a z nowszych gier to np saints row 3 udostępnili na 'tylko' 5h :) Więc polecam wszystkim którzy jeszcze tego nie sprawdzili :)

Komentarz: zanonimizowany584309
2012-01-12
19:25

kaszanka9 Legend

kaszanka9

Severius

Chłopie możesz sobie pisać, a ludzie mają onlive i grają i nie mają żadnych problemów, ja też grałem w bataman ac i dirt 3 i było super, tak wiec skończ waść wstydu oszczędź, jak z czego nie korzystałeś to się po prostu zamknij.

Komentarz: kaszanka9
2012-01-12
20:50

zanonimizowany636508 Centurion

kaszanka9 - tak, teraz nie mają żądnych problemów bo ilość użytkowników jest żałośnie niska (oficjalnych danych nie ma, nieoficjalnie skusiło się tylko ok. 20 000 użytkowników, na 8 dostępnych serwerach, z czego najwięcej na East Coast USA - czemu mnie to nie dziwi?). Pograłeś w Batmana, AC i Dirt3 - FAJNIE!

Naucz się czytać ze zrozumieniem - ja nie mówię, że TERAZ nie jest to atrakcyjne, bo możliwość pogrania bez kompa jest atrakcyjna, ale dla wydawców i developerów w przyszłości jest to NIE REALNE. Ułóż sobie proporcję - Modern Warfare 3 sprzedało się w ponad 30 000 000 kopii, z czego zakładamy, że tylko 10 000 000 aktywnie gra w multiplayer, a Battlefield 3 kupiło tylko 12 000 000 ludzi, z czego w multi gra ok. 4 000 000, razem daje to ok. 14/15 000 000 graczy! Na tylko 8 aktywnych serwerów twojej usługi, co daje 1 875 000 graczy na JEDEN serwer, przelicz, że każdy z nich pobiera dane z prędkością 6mbs (najmniejszą), to w sumie daje 11 250 000 megabitów na serwer, co z kolei daje 1 406 250 megaBAJTÓW na sekundę. Na jeden serwer tylko po to, żeby odpalić dwie gry. Włącz mózg i zacznij przeliczać na koszta (w Polsce serwer o przepustowości 10 gigabitów na sekundę, kosztuje ok. 6 000 zł/miesiąc). A to są tylko przeliczenia dla graczy multiplayerowych, wlicz wszystkie sprzedane kopie - 42 000 000 i policz sobie raz jeszcze, z nowymi cyferkami.

http://kwejk.pl/obrazek/823935/szach,mat.html

Komentarz: zanonimizowany636508

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl