Unreal Engine 4 – opublikowano nowe demo technologiczne
W sieci pojawiła się nowa demonstracja możliwości silnika Unreal Engine 4. Pokazuje ona efekty, które zobaczymy w produkcjach na konsole nowej generacji. Według twórcy filmu specyfikacja porównywalna do Xboksa One lub PlayStation 4 pozwoliłaby płynnie uruchomić prezentację również na komputerze.
Jeden z użytkowników serwisu Polycount, poświęconego sztuce cyfrowej i zrzeszającego zajmujących się nią twórców, opublikował demo technologiczne napędzane silnikiem Unreal Engine 4. Prezentacja, zawierająca głównie sceny w realiach science-fiction, wykorzystuje biblioteki DirectX 11 i przedstawia efekty, jakich możemy spodziewać się po produkcjach przeznaczonych na konsole najnowszej generacji, które zadebiutują w listopadzie bieżącego roku.
Za stworzenie omawianej demonstracji odpowiedzialny jest Alden Filion, który ma w dorobku chociażby prace nad wydawanym pod koniec tego miesiąca Lost Planet 3. Grafik powiedział, że pokaz można byłoby uruchomić płynnie (tj. w 30 klatkach na sekundę) na komputerze o specyfikacji porównywalnej do tej, którą uświadczymy w konsolach nadchodzącej generacji. Przypomnijmy, że zarówno dla Xboksa One, jak i dla PlayStation 4 jest to ośmiordzeniowy procesor AMD Jaguar, 8 GB pamięci RAM oraz karta graficzna oparta na układzie AMD, dysponująca mocą obliczeniową rzędu 1,8 TFLOP-ów.

O silniku Unreal Engine 4 po raz pierwszy usłyszeliśmy w 2011 roku, lecz na prezentację jego możliwości w kontekście powstających gier przyszło nam czekać kilkanaście miesięcy. Do pierwszych ujawnionych tytułów, które mają korzystać z tej technologii, należą między innymi Fortnite (od samego Epic Games, twórców Unreal Engine) i Daylight. W lutym bieżącego roku przedstawiono demo Elemental uruchomione na PlayStation 4 (możecie je zobaczyć poniżej), a kilka tygodni później pojawił się jeszcze efektowny Infiltrator.
Więcej:Twórcy Battlefield 6 ujawnili „magiczny” trik stojący za wydajnością gry. „Nie jesteśmy już na PS4”
- Epic Games
- wymagania sprzętowe
- Unreal Engine
- dema technologiczne
Komentarze czytelników
zanonimizowany916771 Senator
Deweloperka już dawno przestała bawić sie w optymalizację na PC, bo zwyczajnie nie ma to sensu, za 2 miesiące wyjdzie nowa karta na której najlepiej będzie hulał nasz kod, więc po cholere się męczyć ? Dajmy baranom do zrozumienia że nasza gra to taki wypas bo zajeżdza tańsze karty ale mogłaby spokojnie działać na full detalach. Tymczasem przenieśmy tę samą grę na 8 letnie konsole...
Nikt nie wykorzystuje tej mocy i na PC-ty nie powstają ekskluzywne gry, wykorzystujące tą mityczną moc - fakt.
Ogame stąpasz po cienkim lodzie, szykuj się na wjazd o tym, że gry nie wykorzystują pełnej mocy bo musza działac też na starych konsolach :)
zanonimizowany898192 Pretorianin
Chętnie pokazują nowe silniki graficzne i ich "cudne" możliwości, a dlaczego nikt nie pochwali się świetnie dopracowanym i realistycznym AI przeciwników i innych NPCów...?
dj_sasek Legend

Ogame_fan [31]
Nikt nie wykorzystuje tej mocy i na PC-ty nie powstają ekskluzywne gry, wykorzystujące tą mityczną moc - fakt.
Taa... A o ARMA 3 to już nie pamiętasz.
Ogame_fan Legend

No tak jak moglem okazac sie takim ignorantem, jest arma a wczesniej to chyba byl Crysis 6 lat temu, ktory koniec koncow trafil na konsole.
Brak jest eksow na PCty ktore korzystalyby z tej super mocy.
BOLOYOO Generał

@alpha_lyr
Ja wciąż liczę na to, że wszystko się zmieni wraz z premierą next genów :)