Unreal Engine 4 będzie wymagać sprzętu dziesięć razy mocniejszego od X360?

Szef studia Epic Games na imprezie DICE Summit 2012 wypowiedział się na temat zaprezentowanego w zeszłym roku dema technologicznego Samaritan. Z jego słów wynika, że pokazaną w nim oprawę graficzną mógłby wygenerować sprzęt dziesięciokrotnie mocniejszy od Xboksa 360.

futurebeat.pl

Marcin Skierski

Zaprezentowane w zeszłym roku, imponujące demo technologiczne Samaritan pokazuje oprawę graficzną, którą mógłby uciągnąć tylko niezwykle potężny sprzęt. Ze słów Tima Sweeneya (szefa studia Epic Games) wynika, że chodzi o dziesięciokrotność mocy Xboksa 360.

W trakcie imprezy DICE Summit 2012 prezes Epic Games zdradził, że wspomniane demo technologiczne wymaga 2,5 teraFLOPS-ów. Jest to jedna z podstawowych jednostek mocy obliczeniowych komputerów. Podana wartość jest bardzo wysoka i nieosiągalna dla obecnych na rynku platform sprzętowych.

Unreal Engine 4 będzie wymagać sprzętu dziesięć razy mocniejszego od X360? - ilustracja #1

Dla porównania, Xbox 360 jest w stanie obsłużyć co najwyżej 0,25 teraFLOPS-ów. Oznacza to, że do wygenerowania oprawy graficznej na poziomie dema technologicznego Samaritan potrzeba by było dziesięciokrotnie więcej mocy niż oferuje konsola firmy Microsoft.

Przedstawiciele studia Epic Games od dawna nie ukrywają, że zaprezentowana technologia znajdzie swoje zastosowanie dopiero po debiucie nowej generacji konsol. Czy to oznacza, że następcy Xboksa 360 i PlayStation 3 będą dziesięć razy mocniejsi od swoich poprzedników? Byłoby to zbyt optymistyczne założenie – dema technologiczne mają to do siebie, że prezentują się dużo lepiej, niż faktyczne gry korzystające z prezentowanego silnika graficznego.

Prezentacja Samaritan ma być tylko przedsmakiem możliwości, jakie oferować będzie pełnoprawny Unreal Engine 4. Niedawno Mark Rein ze studia Epic Games zdradził, że nowy silnik zostanie oficjalnie zaprezentowany jeszcze w tym roku.

Podobało się?

1

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2012-02-14
22:42

Chiczkok Pretorianin

Przecież zaraz po premierze tego Tech Dema było wiadomo że został odpalony na 3xGTX590 albo 3xGTX580 już nie pamiętam bo było to dawno, więc trzeba czekać na karty graficzne Nvidia Kepler albo nawet Nvidia Maxwell

Komentarz: Chiczkok
2012-02-15
01:33

Dym14 Senator

Dym14
😃

No nareszcie się coś rusza :)
Już nie mogę się doczekać kiedy będę musiał wydać 3 moje wypłaty żeby odpalić gierkę w full detalach na tym ładnym silniku :D

Komentarz: Dym14
2012-02-15
13:51

zanonimizowany515377 Pretorianin

📄

No obecnie najsilniejsze PC'ty prawie mają już taką wydajność, a zanim nowe konsole wyjdą to sprzęt PC pójdzie do przodu (GTX 7xx, HD 8xxx itp)

Komentarz: zanonimizowany515377
2012-02-23
01:05

slowik Legend

slowik
😒

brakuje mi tytułu w takim klimacie i takim wykonaniu ...

Komentarz: slowik
2012-02-23
02:22

Mac94 Senator

Mac94

Czekam na erę filmów w takiej technologii. Właśnie oglądałem Immortals i sceny walki są zajebiste, żadni aktorzy by nie mogli czegoś takiego zagrać. Denerwuje mnie w wielu filmach, ta uber szybka akcja. Nie widzimy ciosów, a jedynie przewroty, upadki..takie technologie na pewno za jakiś czas zamienią dzisiejsze filmy, albo przynajmniej będą z nimi konkurować.

Komentarz: Mac94

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl