Dwa tygodnie po debiucie na PS4 doczekaliśmy się premiery pecetowej wersji Spelunky 2, czyli kontynuacji kultowego platformówkowego roguelike.

Dwa tygodnie temu na PlayStation 4 zadebiutowała gra Spelunky 2, czyli kontynuacja popularnej platformówki typu roguelike. Teraz do zabawy mogą wreszcie dołączyć gracze pecetowi. Wersja komputerowa pozbawiona jest znanego z PS4 multiplayera - otrzyma go dopiero w przyszłej aktualizacji. Produkcja zaoferuje cross-play, umożliwiając wspólną rozgrywkę z użytkownikami konsol.
Wydanie PC Spelunky 2 można kupić w serwisie Steam. Produkcja nie oferuje polskiej wersji językowej. Cena wynosi obecnie 64,79 złotych i jest obniżona o 10% z okazji premiery. Promocja dobiegnie końca 6 października i od tego momenty na zakup gry trzeba będzie przeznaczyć 71,99 zł.
Wersja na PS4 spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem, uzyskując średnią ocen na poziomie 88% według serwisu Metacritic. Wydanie PC na razie radzi sobie jeszcze lepiej, mogąc pochwalić się wynikiem 91%.
Spelunky 2 wyraźnie przypadło do gustu również graczom pecetowym. Na Steamie gra ma już prawie 700 recenzji i 90% z nich jest pozytywnych. Produkcja zaliczyła też udany start na tej platformie pod względem popularności. W najgorętszym momencie dnia premiery w tytuł bawiło się 9,7 tysiąca osób jednocześnie.
Popularność gry na PC nie dziwi, gdyż marka narodziła się na pecetach jako darmowa produkcja, udostępniona w 2008 roku. Gra połączyła mechanizmy oldskulowych platformówek pokroju Spelunker, Rick Dangerous czy La-Mulana z elementami roguelike, takimi jak losowo generowane poziomy, czy brak możliwości tworzenia save’ów. Te rozwiązania są obecnie tak bardzo popularne m.in. właśnie dzięki sukcesowi Spelunky.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Gracze
Steam
26

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.