Ubisoft wkurzył graczy na Steam. Z jakiegoś powodu nie mogli oni odpalić kampanii legalnie zakupionego Assassin’s Creed 2 i Splinter Cell: Conviction

Kolejny kryzys w obozie Ubisoftu – posiadacze Assassin's Creed 2 i Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction na Steamie stracili możliwość uruchomienia kampanii fabularnych. Obie produkcje spotkały się z falą negatywnych opinii, pomimo reakcji francuskiego studia.

Krzysztof Kałuziński

16
Ubisoft wkurzył graczy na Steam. Z jakiegoś powodu nie mogli oni odpalić kampanii legalnie zakupionego Assassin’s Creed 2 i Splinter Cell: Conviction, źródło grafiki: Ubisoft..
Ubisoft wkurzył graczy na Steam. Z jakiegoś powodu nie mogli oni odpalić kampanii legalnie zakupionego Assassin’s Creed 2 i Splinter Cell: Conviction Źródło: Ubisoft..

Ubisoft po raz kolejny wystawił cierpliwość graczy na próbę. Tym razem studio stanęło w ogniu krytyki po tym, jak użytkownicy Steama stracili możliwość uruchomienia zakupionych tytułów francuskiej firmy. Problem pojawił się w okolicach 4 czerwca (wnosząc po opiniach) i dotyczy dwóch produkcji – Assassin’s Creed II oraz Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction. Społeczność skupiona wokół wspomnianych gier zareagowała w charakterystyczny dla siebie sposób, bombardując je negatywnymi recenzjami.

  1. W ostatnich opiniach o obu produkcjach fani jednoznacznie wskazywali, że przy próbie uruchomienia kampanii fabularnej którejkolwiek z nich pojawiał się komunikat „Game.Startup.AwaitingFirstOsiConnection”. Problem leżał po stronie producenta, ale warto wspomnieć, że nie występował u wszystkich użytkowników.
  2. Gracze narzekali na brak dostępu do legalnie zakupionych produkcji. W recenzjach nie brakowało głosów potępiających Ubisoft za wprowadzanie nagłych zmian w tytułach dostępnych od lat. Wielu użytkowników Steama obarczało winą przeprowadzone aktualizacje, ale według danych zebranych przez serwis SteamDB ani Assassin’s Creed II, ani Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction nie otrzymały żadnych modernizacji w ostatnich dniach.
  3. Choć w recenzjach pojawiały się sugestie, że jest to celowy zabieg Ubisoftu, przeczą temu dyskusje prowadzone na kanale francuskiego producenta na Discordzie. Od 4 czerwca przedstawiciele studia konsekwentnie mówili o konieczności analizy problemu oraz prosili graczy o cierpliwość. Dopiero dziś pojawiła się informacja, wedle której błąd przestał występować u części użytkowników, co potwierdzają sami zainteresowani. Wygląda na to, że po kilku dniach kryzys wreszcie udało się zażegnać.

Zrzut ekranu z jednej z ostatnich odpowiedzi od przedstawicieli studia.Discord Ubisoftu.

Oba dzieła Ubisoftu zadebiutowały przeszło 15 lat temu. Premiera Assassin's Creed II na konsolach Xbox 360 i PS3 miała miejsce w 2009 roku, następnie tytuł trafił też na PC (2010 r.), PS4 i Xboxa One (2016 r.) oraz na Nintendo Switcha w ramach wydania The Ezio Collection (2022 r.). Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction wyszło z kolei w 2010 roku, debiutując na PC oraz konsoli Xbox 360.

Assassin's Creed II

Assassin's Creed II

PC PlayStation Xbox
Data wydania: 17 listopada 2009
Assassin's Creed II - Encyklopedia Gier
8.5

GRYOnline

8.8

Gracze

8.9

Steam

Wszystkie Oceny
Oceń

1

Krzysztof Kałuziński

Autor: Krzysztof Kałuziński

W GRYOnline.pl związany z Newsroomem. Nie boi się podejmowania różnych tematów, choć preferuje wiadomości o niezależnych produkcjach w stylu Disco Elysium. W dzieciństwie pisał opowiadania fantasy, katował Pegasusa, a potem peceta. Pasję przekuł w zawód redaktora portalu dla graczy prowadzonego z przyjacielem, jak również copywritera oraz doradcy w sklepie z konsolami. Nie przepada za remake'ami i growymi tasiemcami. Od dziecka chciał napisać powieść, choć zdecydowanie lepiej tworzy mu się bohaterów niż fabułę. Pewnie dlatego tak pokochał RPGi (papierowe i wirtualne). Wychowały go lata 90., do których chętnie by się przeniósł. Uwielbia filmy Tarantino, za sprawą Mad Maksa i pierwszego Fallouta zatracił się w postapo, a Berserk przekonał go do dark fantasy. Dziś próbuje sił w e-commerce i marketingu, jednocześnie wspierając Newsroom w weekendy, dzięki czemu wciąż może kultywować dawne pasje.

Zombie w popularnym survivalu nabrały sporo realizmu. „Niestabilna” wersja Project Zomboid uniemożliwia też teraz graczom niecne zabawy z alarmem

Następny
Zombie w popularnym survivalu nabrały sporo realizmu. „Niestabilna” wersja Project Zomboid uniemożliwia też teraz graczom niecne zabawy z alarmem

Porażka czy wielkie zwycięstwo? Premiera MindsEye, nowej gry weterana GTA

Poprzedni
Porażka czy wielkie zwycięstwo? Premiera MindsEye, nowej gry weterana GTA

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl