Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 czerwca 2025, 19:52

autor: Maciej Gaffke

Zombie w popularnym survivalu nabrały sporo realizmu. „Niestabilna” wersja Project Zomboid uniemożliwia też teraz graczom niecne zabawy z alarmem

Pojawiła się „niestabilna” wersja 42.9.0 survivalu Project Zomboid, która wprowadziła m.in. nowy system pojawiania się zombie na mapie.

Źródło fot. The Indie Stone
i

Niecały miesiąc temu studio The Indie Stone wypuściło wersję Buildu 42 Projectu Zomboid – 42.8.0 – która wprowadziła m.in. system ragdoll. Teraz natomiast pojawił się niestabilny wariant 42.9.0, wprowadzający nowy system pojawiania się zombiaków.

Nowości i zmiany w Project Zomboid 42.9.0

Poniżej wymieniłem kilka istotnych zmian. Pełną listę poprawek znajdziecie bezpośrednio w komunikacie opublikowanym przez studio The Indie Stone.

  1. Do tej pory po wczytaniu się mapy grupy zombie występowały zazwyczaj w podobnej liczbie oraz mniej więcej w tych samych miejscach. Obecnie mapa spawnów żywych trupów będzie generowana automatycznie. Twórcy nazwali nowy system Zed Spawn Heat Map i uzależnili występowanie nieumarłych na mapie od poziomu głośności, zasięgu i specjalnego mnożnika. Przykładowo – na obszarze wojskowym znajdzie się więcej zombie, ponieważ jest to duże terytorium, wytwarzające więcej dźwięków. Mniej trupów pojawi się z kolei na rzadziej zamieszkałych terenach.
  2. Materiały wybuchowe. takie jak bomby rurowe i aerozolowe, są teraz o wiele skuteczniejsze w zadawaniu obrażeń i zabijaniu zombie.
  3. Dodano nowe animacje trafień w klatkę piersiową, ramię, z lewej i prawej strony, a także od tyłu.
  4. Zaimplementowano nowe efekty dźwiękowe dla zombie uderzających w drewno, aby pomóc graczom lepiej odróżnić je od tych trzaskających drzwi.
  5. Stan aktywnego alarmu pojazdu jest teraz zapisywany i przywracany, więc nie ma już możliwości wyjścia z gry i ponownego jej wczytania w celu anulowania go.
  6. Studio naprawiło również liczne błędy, a także poprawiło balans rozgrywki.

Przypomnijmy, że Project Zomboid znajduje się we wczesnym dostępie od 2013 roku i nie zanosi się, aby twórcy planowali w najbliższym czasie wydać pełną wersję gry.

  1. Project Zomboid – karta gry na Steamie

Maciej Gaffke

Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

więcej