Według Toma Hendersona firma Ubisoft pracuje nad taktyczną turówką będącą spin-offem Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege.
Wszystko wskazuje na to, że firma Ubisoft pracuje nad taktyczną turówką będącą spin-offem serii Tom Clancy’s Rainbow Six.
Jedno ze źródeł Hendersona, opisując wygląd gry, stwierdziło: „po prostu obejrzyj gameplay z XCOM, żeby dowiedzieć się czegoś więcej”. Gra ma zaoferować tę samą perspektywę, ale z lepszą grafiką i bardziej filmowymi scenkami przerywnikowymi.
Pomimo zmiany rozgrywki ze strzelanki na taktyczną turówkę, to, co będziemy robili w grze, ma przypominać Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege.
Niedawno Ubisoft ogłosił plany powołania nowej spółki, powstałej we współpracy z firmą Tencent, do której ma zostać przeniesiona m.in. marka Rainbow Six. Najpewniej więc ta taktyczna turówka będzie częścią tego posunięcia, ale na razie twórcy nie wiedzą tego jeszcze definitywnie.
Pomysł opracowania tego typu gry jest bardzo atrakcyjny. Starsi gracze mogą pamiętać oparte na podobnym pomyśle wyborne Tom Clancy's Ghost Recon: Shadow Wars, które w 2011 roku trafiło na przenośną konsolę Nintendo 3DS. Wielu fanów od dawna miało nadzieję na coś nowego w tym stylu i wydaje się, że ich prośby zostaną wreszcie wysłuchane.

Wspomniane Tom Clancy's Ghost Recon: Shadow Wars nie było zresztą pierwszą taktyczną turówką opartą na twórczości tego pisarza, jaką wydał Ubisoft. W 2000 roku ukazało się Shadow Watch, które opracowało znane z serii Rainbow Six studio RedStorm.
Ta produkcja bazowała na zatytułowanej tak samo książce z cyklu Tom Clancy's Power Plays, który Clancy wymyślił wraz z Martinem Greenbergiem, ale każdą z wchodzących w jego skład książek w rzeczywistości napisał Jerome Preisler. Na podstawie tej serii powieściowej opracowano również dwie inne gry w postaci ruthless.com oraz Politika, ale obie były innymi typami strategii.
Należy jeszcze wspomnieć o Tom Clancy’s Ghost Recon Commander, czyli taktycznej przeglądarkowej turówce z 2012 roku.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
0

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.