Autorzy Anno 117: Pax Romana podali nowy termin pokazu ujawniającego rozgrywkę oraz opowiedzieli o ulepszonych metodach tworzenia wysp w grze.
Anno 117: Pax Romana to gra, na którą czeka wielu fanów strategii ekonomicznych. Wielu z nich ostrzyło sobie zęby na zapowiedziany obszerny pokaz gameplaya. Niestety, ten odbędzie się później, niż planowano.
Na pociechę na oficjalnej stronie gry opublikowano nowy artykuł, w którym odpowiedzialny za projektowanie map artysta Björn Frechenhäuser wyjaśnił, jak zmienił się sposób tworzenia wysp w porównaniu z Anno 1800.
Autorzy już przy wcześniejszych odsłonach korzystali z własnego systemu proceduralnej kreacji wielu elementów map, ale do tej pory sam proces nakładania tekstur był całkowicie ręczny. To uległo zmianie w Anno 117, a przy okazji rozdzielczość tych tekstur zwiększono ze 128x128 na 512x512, dzięki czemu zaoferują one znacznie wyższy poziom detali.
Przygotowane przez autorów rozwiązania oferują system tzw. „map rozpryskowych”, generowanych razem z terenem, które wykorzystują algorytmy symulujące wpływ sił natury, takie jak erozja, wietrzenie termiczne, osadzanie, zużycie terenu i wiele innych. Wykorzystano także technologię displacement mapping, która sprawia, że tekstury mogą teraz zmieniać widoczny kształt obiektu, a nie jedynie go pokrywać.

W Anno 1800 budynki można było stawiać na terenach, które miały maksymalny spadek na poziomie 12 stopni. Aby zwiększyć różnorodność wizualną, w Anno 117 ten limit został podwojony – do 24 stopni.
Anno 117: Pax Romana zmierza na pecety i konsole Xbox Series X, Xbox Series S oraz PlayStation 5. Premiera ma nastąpić w tym roku.
1

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.