Podczas streama autorzy Anno 117: Pax Romana pokazali pierwsze screeny z rozgrywki rozgrywki i omówili zmiany w ważnym systemie gry.
Na pierwszy pokaz gameplaya Anno 117: Pax Romana poczekamy do maja, ale za to już teraz możemy obejrzeć pierwsze screeny z rozgrywki z najnowszej odsłony przebojowego cyklu strategii ekonomicznych.
Zrzuty ekranu pokazano podczas zapowiadanego streama, w trakcie którego autorzy omówili proces tworzenia gry. Cała transmisja trwała 68 minut i jej zapis możecie obejrzeć w serwisie Twitch.
Na screenach możemy zobaczyć m.in. nowy system potrzeb obywateli. W grze nie znajdziemy wyraźnego podziału na potrzeby podstawowe, związane z satysfakcją, oraz te dotyczące jakość życia obywateli.
Zamiast tego wprowadzone zostaną tzw. potrzeby opcjonalne, które występują w kilku kategoriach, podobnie jak w Anno 1404. Na pierwszym poziomie, Liberti, będą istniały następujące potrzeby: jedzenie, odzież i usługi publiczne. Na drugim poziomie, Plebejuszy, dodana zostanie kolejna potrzeba itd.
Aby awansować na wyższy poziom, nie trzeba już będzie spełniać wszystkich potrzeb, a jedynie osiągnąć określony poziom ich zaspokojenia. Zapewni to większą swobodę w decydowaniu o tym, jak osiągnąć nasz cel.
Początkowo stream z pierwszym gameplayem miał odbyć się w tym miesiącu. Autorzy zanotowali jednak pomyłkę i ostatecznie transmisja przesunięta została na 19 maja. Wczorajszy stream przeprowadzono głównie po to, aby trochę wynagrodzić fanom dłuższe oczekiwanie.
Anno 117: Pax Romana zmierza na pecety i konsole Xbox Series X, Xbox Series S oraz PlayStation 5. Premiera ma nastąpić w tym roku.
Przypomnijmy, że ostatnie tygodnie były owocne dla graczy czekających na premierę tej gry. Twórcy ujawnili m.in. duże ulepszenia w procesie tworzenia map, dzięki czemu zyskają one na realizmie i różnorodności. Ponadto poinformowali o zmianach w mechanice kładzenia dróg, w ramach których Anno 117: Pax Romana porzuci ograniczenia budowania, które towarzyszyły serii od pierwszej części.
4

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.