Tylko 0,1% graczy Balatro zdobyło to osiągnięcie, w tym twórca systemu PS5
Mark Cerny, odpowiedzialny za opracowanie systemów konsol PS4 i PS5, pochwalił się sporym osiągnięciem w karciance Balatro. Zdobycie tego elitarnego trofeum zajęło deweloperowi siedem miesięcy.

Choć od premiery karcianki Balatro minęło prawie półtora roku, to nadal jest ona chętnie ogrywana przez wielu graczy. Do grona fanów produkcji zalicza się także Mark Cerny (główny architekt systemów PS4 i PS5), który pochwalił się w serwisie X niezwykle rzadkim osiągnięciem w roguelike’owym tytule.
Deweloper mianowicie „wbił” platynę w Balatro. Ta sztuka udała się bardzo niewielkiej grupie osób – według statystyk Sony wszystkie trofea zdobył zaledwie 0,1% wszystkich graczy, którzy zagrali w ową niezależną produkcję.
Po siedmiu miesiącach i setkach godzin jestem dumny, mogąc dołączyć do 0,1% graczy, którzy osiągnęli poziom platyny w Balatro! Podziękowania dla LocalThunk za niesamowicie wciągający gameplay.
Wspomniany we wspisie LocalThunk jest niezależnym twórcą karcianki, która w styczniu 2025 roku rozeszła się w nakładzie ponad 5 milionów egzemplarzy. Dodajmy, że platynowe trofeum Balatro otrzymuje się po skompletowaniu pozostałych 32 „aczików”, z których niektóre są równie trudne, co czasochłonne do zdobycia. Dość powiedzieć, że niektórzy gracze potrzebowali ponad 400 godzin na wbicie „platyny”, a wielu innych spędziło w grze około 200 godzin.
Omawianą grę możecie sprawdzić od zeszłego miesiąca w ramach PS Plusa. Produkcja jest dostępna zarówno na PlayStation 4, jak i PlayStation 5. Oprócz konsol Sony w tytuł zagracie również na PC, Xboxie One, Xboxach Series X/S i Nintendo Switchu, a także na urządzeniach mobilnych z systemami Android oraz iOS.