„Myślałem, że sprzedam 10 kopii”. Twórca bestsellerowego Balatro jest wdzięczny, że nie musi wracać do IT i może robić to, co kocha

Twórca Balatro nie spodziewał się, że jego oryginalna gra odniesie tak duży sukces. Był przygotowany na to, że po jej publikacji wróci do pracy w IT.

Zuzanna Domeradzka

„Myślałem, że sprzedam 10 kopii”. Twórca bestsellerowego Balatro jest wdzięczny, że nie musi wracać do IT i może robić to, co kocha, źródło grafiki: LocalThunk.
„Myślałem, że sprzedam 10 kopii”. Twórca bestsellerowego Balatro jest wdzięczny, że nie musi wracać do IT i może robić to, co kocha Źródło: LocalThunk.

W lutym tego roku na rynku zadebiutowało Balatro, czyli oryginalna pixel-artowa gra łącząca w sobie elementy karcianki i roguelike’a. Inspirowany pokerem tytuł został bardzo ciepło przyjęty zarówno przez graczy (na Steamie wystawiono mu prawie 30 tys. ocen, a 97% z nich jest pozytywnych), jak i krytyków (średnia ocen w serwisie Metacritic dla wersji PC wynosi 90/100). Jednakże sam twórca Balatro, LocalThunk, nie spodziewał się tak dużego sukcesu gry.

Deweloper w opublikowanej wiadomości w serwisie X przyznał, że po wydaniu tytułu miał zamiar wrócić do pracy w branży IT. LocalThunk spodziewał się, iż Balatro nie kupi więcej niż 10 osób.

Rok temu przygotowywałem się do publikacji mojej małej, dziwnej gry na Steamie i [później – dop. red.] do powrotu do pracy w IT. Uruchomiłem kartę gry w maju i myślałem, że sprzedam 10 kopii [Balatro]. To był szalony rok. Jestem bardzo wdzięczny, że mogę teraz pracować, robiąc to, co kocham.

Jak wiadomo, twórca Balatro bardzo się pomylił. W ciągu 10 dni od premiery gra trafiła do pół miliona osób, natomiast w miesiąc sprzedała się w nakładzie miliona kopii na wszystkich platformach. LocalThunk już wcześniej zdradził, że dopiero przed debiutem Balatro – kiedy zobaczył pierwsze recenzje krytyków – dotarło do niego, iż jego „dziwna” gra może odnieść sukces.

Co ciekawe, ostatnio twórca Baldur’s Gate 3 podał Balatro za przykład gry o oryginalnym założeniach, która nie podąża za współczesnymi trendami. To dlatego dzieło LocalThunka zyskało ogromny sukces, przyciągając swoim pomysłem masę osób.

Przypomnijmy, że Balatro jest dostępne na konsolach PS4, PS5, XOne, XSX/S, Nintendo Switch i PC.

  1. Balatro na Steamie
Balatro

Balatro

PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo
po premierze

Data wydania: 20 lutego 2024

Informacje o Grze
7.4

Gracze

9.8

Steam

9.1

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

2

Zuzanna Domeradzka

Autor: Zuzanna Domeradzka

Introwertyczka od urodzenia, która grami wideo interesuje się praktycznie od zawsze. Do Gry-Online.pl dołączyła w 2022 roku, pisząc najpierw w newsroomie growym – później zaczęła pomagać przy poradnikach. Jest entuzjastką FPS-ów i RPG-ów oraz wielką fanką serii Dragon Age, Five Nights at Freddy’s i Assassin’s Creed. Lubi również oglądać filmy, najchętniej wraca do Gwiezdnych wojen i Piratów z Karaibów. Wolny czas stara się spędzać aktywnie, jeżdżąc na rowerze lub deskorolce (ewentualnie platynując kolejne części cyklu Just Dance).

Microsoft wypuścił kod źródłowy MS-DOS 4.0 i został skrytykowany, bo system operacyjny nie działa dobrze

Następny
Microsoft wypuścił kod źródłowy MS-DOS 4.0 i został skrytykowany, bo system operacyjny nie działa dobrze

Rozdajemy za darmo grę „Level 10” od Muduko dla użytkowników PREMIUM VIP

Poprzedni
Rozdajemy za darmo grę „Level 10” od Muduko dla użytkowników PREMIUM VIP

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl