Twórcy Witchfire przerwali łatanie gry, by wziąć się za realizację większych celów

Studio The Astronauts odłoży na pewien czas naprawianie błędów w strzelance Witchfire, zamiast tego skupi się na tworzeniu nowej zawartości. Adrian Chmielarz wyjaśnił, co wpłynęło na taką decyzję.

Krzysztof Kałuziński

Twórcy Witchfire przerwali łatanie gry, by wziąć się za realizację większych celów, źródło grafiki: www.theastronauts.com.
Twórcy Witchfire przerwali łatanie gry, by wziąć się za realizację większych celów Źródło: www.theastronauts.com.

W ostatnim wpisie na blogu polskiego studia The Astronauts reżyser kreatywny gry Witchfire – Adrian Chmielarz – wyjaśnił, dlaczego studio postanowiło chwilowo wstrzymać się z dodawaniem kolejnych poprawek. Zespół planuje skupić się na pierwszej dużej aktualizacji, która przyjęła kryptonim GGU.

Nowa zawartość ma być kluczem zarówno do utrzymania obecnych graczy, jak i przyciągnięcia nowych.

„Nie chcemy pracować nad dwiema grami naraz”

Twórca Witchfire podkreślił, że żadna produkcja nie może ustrzec się błędów. Mimo to nadszedł moment, kiedy trzeba przesunąć nacisk z naprawiania tytułu na jego rozszerzanie. Dla studia nastąpi teraz spokojniejszy czas, w którym skupi się na nowych elementach strzelanki.

  • Brak jednoczesnej pracy nad obecną oraz przyszłą wersją gry Witchfire ma pozwolić na uniknięcie konieczności usuwania tych samych błędów w obu iteracjach czy problemów z ich kompatybilnością. Studio zamierza pracować w etapach obejmujących wydanie nowej edycji, naprawę usterek (przez ok. 2 tygodni) oraz tworzenie świeżych treści (powinno to zająć ok. 1-3 miesięcy). Następnie proces zaczynać się będzie od początku.
  • Aktualizacja „GGU” tworzona jest na trzech filarach. Pierwszy z nich zakłada wiele godzin dodatkowej rozgrywki dla powracających graczy. Drugi koncentruje się na przyciągnięciu nowych użytkowników skłonnych do zainwestowania w tytuł z wczesnego dostępu. Zgodnie z ostatnim założeniem aktualizacje Witchfire mają być na tyle ciekawe wizualnie i tematycznie, by zwrócić też uwagę mediów.
  • Producent odpowiedział również na słowa jednego z fanów, który obawia się, że pomimo dużego wyboru broni, poszczególne egzemplarze z arsenału gracza nie będą się znacznie od siebie różnić. Zdaniem Chmielarza nigdy nie natrafimy na „ten sam pistoletu z nieco innymi statystykami”. Używanie każdego narzędzia mordu ma gwarantować unikalne doznania.

Strzelanka Witchfire zadebiutowała we wczesnym dostępie we wrześniu tego roku. Studio The Astronauts chciałoby wydać pełną wersję gry w 2024 roku, ale twórcy nie wykluczają opóźnienia premiery. Wkrótce powinniśmy się dowiedzieć nieco więcej na temat aktualizacji „GGU”, tymczasem jeśli macie jakiś pomysł na rozwinięcie tego skrótu, śmiało podzielcie się nim w komentarzach.

  1. The Astronauts – oficjalna strona
Witchfire

Witchfire

PC
wczesny dostęp

Data wydania: 20 września 2023 Wczesny dostęp

Informacje o Grze
7.0

Gracze

9.2

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

9

Krzysztof Kałuziński

Autor: Krzysztof Kałuziński

W GRYOnline.pl związany z Newsroomem. Nie boi się podejmowania różnych tematów, choć preferuje wiadomości o niezależnych produkcjach w stylu Disco Elysium. W dzieciństwie pisał opowiadania fantasy, katował Pegasusa, a potem peceta. Pasję przekuł w zawód redaktora portalu dla graczy prowadzonego z przyjacielem, jak również copywritera oraz doradcy w sklepie z konsolami. Nie przepada za remake'ami i growymi tasiemcami. Od dziecka chciał napisać powieść, choć zdecydowanie lepiej tworzy mu się bohaterów niż fabułę. Pewnie dlatego tak pokochał RPGi (papierowe i wirtualne). Wychowały go lata 90., do których chętnie by się przeniósł. Uwielbia filmy Tarantino, za sprawą Mad Maksa i pierwszego Fallouta zatracił się w postapo, a Berserk przekonał go do dark fantasy. Dziś próbuje sił w e-commerce i marketingu, jednocześnie wspierając Newsroom w weekendy, dzięki czemu wciąż może kultywować dawne pasje.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2023-10-28
15:03

adis19 Pretorianin

Chcieli przyciągnąć graczy to było wydać na steamie, ale najwidoczniej nie wierzeli w sukces własnej gry to wzięli pieniądze od Epica za ekskluzywność..

Komentarz: adis19
2023-10-28
19:20

EG2009_120754240 Generał

„Nie chcemy pracować nad dwiema grami naraz”

To może k...a skończcie pierwszą, a potem zajmijcie się drugą?

Komentarz: EG2009_120754240
2023-10-29
03:00

DaveMix Centurion

adis19 A wiesz, że Epic Games wspiera twórców gry korzystające z ich silnika?

Wysyłasz do Epica demko/prezentacje jakąś gry. Jeśli Epic zatwierdzi projekt to inwestuje spore pieniądze w studio dzięki czemu taka gra ma okazję powstać.

Podejrzewam, że na Steamie nie mieliby co pokazać, a Gaben kasy by nie rzucił na grę.

Epic zły bo coś tam. Ale od zaplecza robią bardzo dużo dobrego dla nowych studiów i to właśnie przez Unreal Engine.

Unity, Godot raczej nie wspiera finansowo studiów czy inne silniki.

Komentarz: DaveMix
2023-10-29
18:42

McLusky Legionista

McLusky

Chmielarz I jego ogromne ego... Przecież on zawsze wszystko wie najlepiej, to jakim cudem nie przyciągnął większej ilości graczy?

Żeby nie było: Painkillera, Bulletstorm i Ethana uwielbiam. :)

Komentarz: McLusky

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl