Popularna gra Disney Dreamlight Valley opuści wczesny dostęp w grudniu tego roku, ale, wbrew pierwotnym planom, nie będzie darmowa. Twórcy poinformowali, dlaczego zmienili decyzję oraz w jakich edycjach zakupimy ich dzieło.
Gra Disney Dreamlight Valley zaliczyła znakomity start w ramach wczesnego dostępu, i to pomimo względnie nietypowego modelu sprzedaży. Obecnie za produkcję trzeba zapłacić niecałe 108 zł (dostępna jest też w Game Passie), choć po oficjalnej premierze miała ona przejść na model darmowy z mikropłatnościami. Tak się jednak nie stanie.
Zgodnie z oficjalnym komunikatem na stronie gry, Disney Dreamlight Valley opuści wczesny dostęp 5 grudnia, ale pozostanie płatnym tytułem. W tym samym czasie zadebiutuje również dodatek A Rift in Time.
Twórcy zdecydowali się zmienić model sprzedaży, by dzięki temu móc „dostarczać graczom rozrywkę najwyższej jakości”. Mowa w szczególności o aktualizacjach z darmowymi bohaterami, światami i innymi elementami rodem z wytwórni Disneya.
Produkcję będzie można otrzymać w dwóch wersjach cyfrowych: standardowej (za ok. 170 zł) oraz Gold (ok. 296 zł) uwzględniającej również dodatek A Rift in Time. Miłośnicy fizycznych egzemplarzy mogą skusić się na Cozy Edition, która trafi na półki sklepowe 10 listopada.
Obecnie wersję tę można zakupić w polskich sklepach w ramach przedsprzedaży na konsole PS4 i Nintendo Switch za 218,99 zł oraz na PS5 i Xboxy Series S/X za 228,99 zł – tyle w każdym razie wynoszą sugerowane ceny. Jeśli szukacie tańszych ofert, zajrzyjcie do naszej porównywarki (obiekt obok). Niestety, pudełko nie uwzględnia dodatku wycenionego na ok. 127 zł.

Disney Dreamlight Valley – zapowiedź edycji oraz ich zawartości.https://disneydreamlightvalley.com/news/earlyaccessupdate
Więcej na temat rozszerzenia A Rift in Time dowiemy się 1 listopada, podczas pokazu, który będzie transmitowany na żywo od godziny 18:00 na Twitchu, YouTubie oraz Facebooku.
Więcej:Nowości na Steamie. Najważniejsza gra roku o budowaniu i zarządzaniu startuje w tym tygodniu
Gracze
Steam
4

Autor: Krzysztof Kałuziński
W GRYOnline.pl związany z Newsroomem. Nie boi się podejmowania różnych tematów, choć preferuje wiadomości o niezależnych produkcjach w stylu Disco Elysium. W dzieciństwie pisał opowiadania fantasy, katował Pegasusa, a potem peceta. Pasję przekuł w zawód redaktora portalu dla graczy prowadzonego z przyjacielem, jak również copywritera oraz doradcy w sklepie z konsolami. Nie przepada za remake'ami i growymi tasiemcami. Od dziecka chciał napisać powieść, choć zdecydowanie lepiej tworzy mu się bohaterów niż fabułę. Pewnie dlatego tak pokochał RPGi (papierowe i wirtualne). Wychowały go lata 90., do których chętnie by się przeniósł. Uwielbia filmy Tarantino, za sprawą Mad Maksa i pierwszego Fallouta zatracił się w postapo, a Berserk przekonał go do dark fantasy. Dziś próbuje sił w e-commerce i marketingu, jednocześnie wspierając Newsroom w weekendy, dzięki czemu wciąż może kultywować dawne pasje.