Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 listopada 2019, 12:30

Twórcy Microsoft Flight Simulator chwalą się odwzorowaniem kokpitów

Gra Microsoft Flight Simulator doczekała się ostatniego odcinka Feature Discovery Series. Tym razem Martial Bossard z Asobo Studio przedstawił wierne odwzorowanie kokpitów, tak pod względem wizualnym, jak i funkcjonalnym.

Widoki widokami, ale twórcy równie mocno przykładają się do kabin samolotów. - Twórcy Microsoft Flight Simulator chwalą się odwzorowaniem kokpitów - wiadomość - 2019-11-28
Widoki widokami, ale twórcy równie mocno przykładają się do kabin samolotów.

Jesteście spragnieni kolejnych pięknych filmików z Microsoft Flight Simulator? W ostatnich miesiącach twórcy uraczyli nas sporą dawką materiałów, które przyciągnęły uwagę graczy. Dziś ukazał się ostatni filmik z cyklu Feature Discovery Series, skupiającego się na przedstawieniu wybranych elementów produkcji. Tym razem Martial Bossard ze studia Asobo skupił się na prezentacji kokpitów, a choć przełożyło się to na zasadniczy brak krajobrazów, prezentacja robi równie duże wrażenie, co dotychczasowe pokazy.

Nikogo chyba nie zaskoczy, że priorytetem dla twórców był realizm w przedstawieniu wyglądu kabin samolotów. Jednak nie sprowadza się to tylko do wiernego odtworzenia wnętrz kokpitów (w czym pomogły m.in. nowe technologie skanowania obiektów), lecz także ich funkcji. Autorzy opracowali dodatkowe skrypty dla instrumentów, by ich działanie było bardziej zbliżone do rzeczywistości, jak również nowy silnik PBR (ang. rendering bazujący na fizyce), odpowiedzialny za wiarygodne oświetlenie, które może mieć też przełożenie na rozgrywkę poprzez ograniczenie widoczności przyrządów. Gra wykorzysta również m.in. dodatkowe informacje symulacyjne, by dodatkowo zwiększyć immersję.

Przepiękna oprawa wizualna to tylko czubek góry lodowej, jeśli chodzi o realizm gry. - Twórcy Microsoft Flight Simulator chwalą się odwzorowaniem kokpitów - wiadomość - 2019-11-28
Przepiękna oprawa wizualna to tylko czubek góry lodowej, jeśli chodzi o realizm gry.

Prócz tego Bossard omówił dodatkowe opcje, które uprzyjemnią zabawę zarówno weteranom symulatorów lotniczych, jak i kompletnym nowicjuszom. Autorzy wprowadzili system podpowiedzi i kursorów kontekstowych oraz możliwość spersonalizowania listy kontrolnej. Dzięki temu będziemy wiedzieć, jakie będą efekty operowania poszczególnymi przyrządami w danej sytuacji, jak również wybrać, czy chcemy, by gra przygotowała samolot do lotu, czy też pozwoliła nam sprawdzić wszystko samodzielnie. Dochodzi do tego nowe narzędzie do kalibracji peryferiów, wsparcie wielu ekranów etc. Jeśli więc ktoś dotychczas miał wątpliwości, że twórcy dokładają wszelkich starań, by na nowo zdefiniować „realizm” w symulatorach lotniczych, to Feature Discovery Series powinna rozwiać większość z nich. Jak wyjdzie to w praktyce, dowiemy się po premierze produkcji. Microsoft Flight Simulator zadebiutuje w przyszłym roku.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej