Do graczy trafiło już milion kopii Lords of the Fallen. Gra otrzymała też kolejną aktualizację, którą twórcy traktują jako wstęp do przyszłych zmian.
CI Games potwierdziło (za Stockwatch.pl), że Lords of the Fallen to najdroższa produkcja w historii spółki. Wyprodukowanie i wydanie gry kosztowało polską firmę 281 milionów złotych. Na tę liczbę składają się: koszty produkcji bez opłat licencyjnych na silniki (178 mln zł), koszty marketingu (81,5 mln zł) oraz koszty produkcji na nośnikach fizycznych (21,5 mln zł). To wyższa kwota niż obstawiali analitycy (zakładali 240 mln zł).
Mimo sporych problemów na premierę sprzedaż Lords of the Fallen przekroczyła milion egzemplarzy. Twórcy „polskiego” (czy raczej hiszpańsko-rumuńskiego, ale stworzonego z inicjatywy Polaków) soulslike’a pochwalili się wynikiem swojego dzieła, które potrzebowało 10 dni, by znaleźć tylu nabywców (via Twitter).
Wynik nowego Lords of the Fallen nie umywa się do sprzedaży Elden Ringa, niemniej chyba nikt realnie nie liczył, że powrót polskiej serii soulslike’ów dorówna tej produkcji. Zwłaszcza w kontekście mieszanego przyjęcia gry tak przez recenzentów, jak i graczy.
![Twórcy Lords of the Fallen chwalą się sprzedażą i zapowiadają ważne zmiany [Aktualizacja: najdroższa gra CI Games] - ilustracja #1](/galeria/galeria_topki/974202109.jpg)
Lords of the Fallenradzi sobie przyzwoicie, ale nieprędko – jeśli w ogóle – dogoni dzieła From Software.Źródło: Hexworks / CI Games / X/Twitter.
To ostatnie w dużej wynika z technicznego stanu gry na premierę, choć nie zabrakło tez innych zarzutów pod adresem produkcji. Do wielu z nich odniesiono się w dotychczasowych patchach oraz w nowym wpisie poświęconym wydanej minionej nocy aktualizacji 1.1.224, która wprowadza parę istotnych zmian (via Steam).
Co więcej, we wtorek Lords of the Fallen otrzyma kolejny patch. Ten wprowadzi dalsze zmiany w trybie Nowej Gry Plus i zagęszczeniu wrogów, jak również poprawki optymalizacji. Ta ostatnia, zdaniem twórców, została znacznie ulepszona od premiery.
Studio Hexworks szykuje też kolejne łatki w oparciu o uwagi graczy. Jedną z nowinek, nad którymi pracuje deweloper, jest wspomniany w ostatniej transmisji twórców system modyfikatorów Nowej Gry Plus, który pozwoli na dostosowanie poziomu trudności w tym trybie na wiele sposobów.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
10

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).