Twórcy Homefront okłamali graczy w sprawie scenariusza gry?
Byli pracownicy Kaos Studios utrzymują, że scenariusza gry Homefront nie napisał znany reżyser John Milius, choć taka informacja pojawiała się w przedpremierowych zapowiedziach. Do szczegółów dotarł serwis Gamasutra.
Marcin Skierski
Na łamach serwisu Gamasutra pojawił się artykuł opisujący przyczyny upadku zespołu Kaos Studios, odpowiedzialnego m.in. za grę Homefront. Wygląda na to, że twórcy trochę oszukali graczy w sprawie scenariusza tej produkcji.
W stosunkowo długim tekście redaktor serwisu Gamasutra powołuje się na byłych pracowników Kaos Studios. Twierdzą oni, że scenariusza Homefront wcale nie napisał John Milius, chociaż tak utrzymywali twórcy. John Milius jest znany m.in. jako reżyser filmu Czerwony świt. Jego nazwisko było używane w kampanii reklamowej jako argument przemawiający za wysokim poziomem fabuły nadchodzącej gry.
Byli pracownicy Kaos Studios zdradzili jednak zaskakującą informację, jakoby Milius w ogóle nie wziął udziału w napisaniu scenariusza liczącego sobie ponad 20 tysięcy wersów. Większość informatorów wskazuje w tej roli C. J. Kershnera, który w napisach końcowych gry jest wymieniany m.in. jako współpracujący projektant oraz właśnie scenarzysta.
Jeśli powyższe doniesienia są prawdziwe, to postawa dewelopera i firmy THQ (wydawcy) jest godna potępienia. Najwyraźniej użyto nazwiska słynnego scenarzysty, by rozreklamować produkt, a ostatecznie historia przedstawiona w grze Homefront wcale nie była jego autorstwa. Sprawa jest tym bardziej kontrowersyjna, że John Milius mimo wszystko pojawił się w napisach końcowych. Trudno jednak stwierdzić, na ile informacje serwisu Gamasutra są prawdziwe.
Homefront to pierwszoosobowa strzelanina przenosząca graczy do 2027 roku – dziesięć lat po ekonomicznym upadku Stanów Zjednoczonych. Kraj został opanowany przez armię Korei Północnej, pełniącą rolę bezwzględnego okupanta. Mimo niezłych wyników sprzedaży, zespół Kaos Studios został zamknięty niedługo po przemierze gry. Firma THQ zapowiedziała już kontynuację, nad którą pracuje studio Crytek.
Więcej:Pierwsze wielkie zmiany w Battlefield 6 są w drodze. EA DICE wycofuje się z niepopularnej decyzji

GRYOnline
Gracze
- THQ
- Homefront (2011)
- KAOS Studios
- strzelanki FPP (FPS)
- PC
- X360
- PS3
Komentarze czytelników
zanonimizowany848105 Pretorianin
[3]----> Dokładnie,jak gram w jakąś grę to nie myślę kto napisał scenariusz itp. bo mnie to gówno obchodzi,liczy się czy gra jest dobra a nie to czy ktoś znany pisał jej scenariusz
volf7 Pretorianin
To raczej nie chodzi o to, czy scenariusz jest dobry, a raczej że sporo osób przed premierą mogło zostać "zwabionych" znanym nazwiskiem. Ja na przykład kupię każdą grę do której scenariusz pisał Hodeo Kojima, przeczytam każdą książkę Łukjanienki i obejrzę każdy film Christophera Nolana - bo te nazwiska to dla mnie znak że dostanę produkt, który mnie usatysfakcjonuje.
Koktajl Mrozacy Mozg Legend

Mnie w tej grze podobala sie jedna rzecz, multiplayer, o niebo lepiej wykonany niz dzielo Close Danger + Dice w multi. Takiego CODa oczekuje z pojazdami, ale BO w drodze, CODOnline podobnie i nikt nie chce rozbudowac gry tylko wstawia nowe mapy (dla znawcow tego silnika jakim jest Q3E oraz jego edytor Radiant nie stwarza problemow), jakies pare broni, itd a rdzen gry. Tak wiem, skoro 30mln w nia gra to musi im to odpowiadac, ale wystarczy dac nowy tryb
zanonimizowany752425 Pretorianin
Takimi pierdołami się zajmują, tak choby napisy końcowe kogoś interesowały,robić mi tu HOMEFRONTA 2 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Econochrist Senator
Gra była tragiczna i nawet najbardziej poczytny autor scenariusza by jej nie pomógł.